Teenage party

Vorige week kwam de jongste thuis met het verzoek of hij naar een teenage party mocht. Ik had er nog nooit van gehoord maar bij nader onderzoek, was dit een bekend fenomeen bij de jeugd van 12-15 jaar.

In een dorp hier in de omgeving staat een grote discotheek die 1 keer in de zoveel tijd een teenage party organiseert. Kaartjes worden verkocht inclusief consumpties en er mogen alleen kinderen in van die leeftijd op die avond. Toen hij het vroeg sloeg mijn hart gelijk een slag over (nu doet het dit van nature blijkbaar al maar dit was toch heftiger) en hij vertelde er gelijk bij dat hij door een meisje was gevraagd. Niet de verkering want die was net uit. Na een kort overleg met Meneer Williams besloten we hem te laten gaan.

Gelijk gingen de voorbereidingen in volle gang, samen met zijn zus ging hij nieuwe kleren kopen, die swag moesten zijn. Swag betekent zoiets als hip of trendy , iets die buurt heb ik begrepen. Nieuwe schoenen kwamen er ook en gisteravond stond hij zijn haar te doen als een volleerd stapper.

Meneer Williams reed hem er naar toe en vertelde al het was er enorm druk. Om 11 uur werd hij weer opgehaald. Helemaal hieperdepiep kwam hij terug, want hij had wel 4 colaatjes en een energydrankje gedronken. Voor een adhder niet echt het beste ..voor welk mens trouwens wel? Maar goed, hij vertelde het netjes aan ons en daar was ik heel blij mee. Zijn enorme eerlijkheid is nog echt van een jonger kind en dat vind ik wel fijn.

Hij had een super avond gehad en had gedanst, met zoveel mensen gekletst en hij was helemaal blij. We vonden het super voor hem. Ik ben eerlijk dat ik het snel vind gaan maar in mijn tijd waren er schoolfeesten waar wij naar toe gingen. Eigenlijk was dat hetzelfde alleen nu organiseren discotheken dit.

De meiden taalden hier op deze leeftijd niet naar maar onze hekkensluiter is een party animal , dat hebben wij al ontdekt. Zolang het in deze orde van grootte blijft vinden wij het niet erg. Deze teenage party”s worden alleen in de vakanties georganiseerd en dan vind ik dat prima en er is heel veel begeleiding ook binnen, en dat is wel heel fijn.

Maar…wat word hij snel groot!! Ik denk echt wel eens bij hem, het was gisteren dat je nog rond rende met je autootjes en alleen maar wilde spelen in de speeltuin. En aan de andere kant, als ik hem zie lopen in zijn swag kleding, dan denk ik wel, zo dat is een knappe jongeman aan het worden met een hart van goud!

6 thoughts on “Teenage party

  1. Mijn dochter is ook een keer naar zo’n party geweest. Hyperventilerend kwam ze thuis: dat wilde ze elke week wel! Inmiddels studeert ze en houdt ervan iets gezelligs met vriendinnen af te spreken maar in de kroeg zul je haar niet vinden. Daar vindt ze “geen zak an.”
    Ook jouw “kleine” kerel wordt groot (-: Maar zijn moeder blijft altijd zijn moeder. En dat hij zo open is tegen jullie, geeft volop vertrouwen voor de toekomst!

    Like

  2. Oe jaaaa kleine jongens worden groot! Geweldig aan de ene kant… aan de andere kant… ons moederhart 🙂 haha. Fijn dat zijn eerste echte teenage party een succes was!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

