Opruimen 2.0

Sinds het begin van dit jaar ben ik bezig met opruimen. Niet alleen in mijn huis, maar ook in mijn persoonlijke sfeer. Vorig jaar bezocht ik een tijd lang een psychologe en we bespraken daar ook mijn gewicht. Dat ik het moeilijk vond om emoties te bespreken, dat ik de alleraardigste wilde zijn, dat ik heel vaak mensen in mijn buurt houd terwijl ze eigenlijk niets bijdragen uit angst om alleen te zijn.

Nu denkt u vast , maar dat heeft toch niets met eten te maken, en eigenlijk heeft dit alles met eten te maken. Want in mijn frustratie over bepaalde zaken die ik niet uitsprak, ging ik maar een extra stukje chocolade eten of ik at een pak koekjes leeg. Om mij zelf hier voor weer enorm te straffen door dagen lang amper te eten en boos te zijn op mijzelf. Dat is nogal ondermijnend voor je gezondheid, en voor je gemoedsrust.

En ook al had ik al een tijdje de tools in huis, ik durfde er niet naar te handelen. Ik houd niet van goede voornemens en dergelijke maar vanaf januari ging de de knop om. Het is soms niet makkelijk, je raakt mensen kwijt en soms zeg ik dingen waar andere mensen hopeloos van slag door raken.

Het is niet dat ik als een botte boer rond maai, maar ik slik (neem dit maar heel letterlijk 😉 niet meer. Als ik in een situatie terecht kom waarvan ik denk, ik voel mij hier heel ongelukkig bij en krijg de neiging om te gaan snoepen dan neem ik de situatie onder de loep en probeer de situatie te veranderen.

Dat kan niet natuurlijk niet altijd, er zijn situaties die het labeltje “het is zoals het is” krijgen maar dan kan ik wel mijn kijk er op veranderen. Dit kost heel vaak heel veel moeite want ik ben nog steeds een wereldverbeteraar maar het gaat mij steeds beter af. En dat alleen zijn..dat valt reuze mee, want ik houd nu energie en tijd over voor de mensen en dingen die ik zelf heel erg leuk vind. Mis ik sommige mensen totaal niet.

Het bijkomstige voordeel is dat ik al ruim 6 kilo kwijt ben sinds januari, ja bovenop die 30 die ik al kwijt was. Ik heb gisteren toch maar eens een maat kleinere broeken besteld, en voor het voorjaar een nieuwe jas. Dat ruimt dan ook weer lekker op in mijn kledingkast 😉

17 thoughts on “Opruimen 2.0

  1. Wat een geweldig nieuws! Aan jezelf werken is het moeilijkste wat er is. Het is moeilijk maar de beloning is er ook naar Mijn complimenten!
    Lieve groet

    Like

  2. Au, nu ben ik jaloers! 🙂 Ik grijp ook veel te vaak uit frustrtatie naar snelle ongezonde hap. Of uit verveling. Of gewoonte. En krijg het niet goed voor elkaar om daar mee te stoppen…

    Wat ontzettend góed van je! Niet alleen dat gewichtsverlies, dat is bijkomend.

    Like

  3. Je bent echt goed bezig .Ik weet hoe moeilijk de situaties kunnen zijn en er mee om te gaan .Negatieve mensen die je stress geven kun je missen als kiespijn En alweer 6 kilo minder ,echt geweldig !!
    Groetjes Elisabeth

    Like

  4. Ik reageer maar even hier onder dit blog .Ik kan je nieuwe blogje niet lezen omdat het onder een wachtwoord staat .Ik kan je niet mailen omdat ik je email niet heb .En ik weet ook niet of je je wachtwoord aan mij wil geven .natuurlijk .Mijn email kun je zien bij de reactie ,ik hoor het wel van je [hoop ik] Groetjes Elisabeth [She]

    Like

Geef een reactie

