Wees een cheerleader

Vanmorgen trok ik mijn sportkleren aan en maakte mijn rondje in de sportschool. Sinds eind december sport ik niet meer bij de fysiotherapeute maar gewoon in de sportschool.  Ruim twee jaar geleden was dat ondenkbaar, ik ging toch niet naar de sportschool. Ik was namelijk de dikste vrouw van het westelijk halfrond. Die kon zich niet vertonen in de sportschool want daar komen uiteraard alleen maar Doutzen Kroezens .

In de afgelopen twee jaar verloor ik veel gewicht en won ik veel zelfvertrouwen. Uiteraard had ik dat zonder hulp nooit gekund. Daar ben ik heel eerlijk in. Mijn Eliza, de fysiotherapeute is haar gewicht in goud waard. Ze is namelijk een cheerleader. Dat is een term uit de ADHD coaching. Wees een cheerleader, geen criticus wordt er als tip meegeven om adhders te coachen.

Adhders hebben een zeer laag zelfbeeld, ze hebben al zo vaak gefaald, meten zich vaak aan niet adhders en krijgen een minderwaardigheidscomplex. Daar was ik geen uitzondering op. Ik probeerde al zo vaak de dingen op de rij te krijgen maar dat vond ik zo moeilijk. En in mijn pogingen kwam ik vaak meer critici tegen dan cheerleaders.

Elisa juichte bij elke kilo, pepte op bij een tegenslag en probeerde mijn vermoeidheid te doorgronden. Ze is een echte cheerleader. Toch moest ik verder, want ik bleef op een bepaald niveau hangen bij haar en we waren het over eens dat dat niet de bedoeling was. Maar ik kon niet zonder mijn cheerleader dus ik sprak af dat ik elke maand een keer bij haar langs ging.

Nu heb ik op de sportschool ook een coach, want de wereld bestaat uiteraard niet alleen maar uit Doutzen Kroezens, en deze coach is ook een cheerleader. Hij is een leuke jongeman die regelmatig als ik sport even langs loopt. Gaat goed he, zegt ie dan blij. En dat is zo leuk om te horen. Elke maand heb ik een weeg en meet afspraak bij hem en ik merk dat dat enorm stimuleert, hij is ook enthousiast en neemt overal rustig de tijd voor.

Ik vind het ook heel positief, deze cheerleaders in mijn leven want ik kan zelf ook nog wel eens een stevige criticus zijn. Niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen. Ik probeer dan ook een zelf een cheerleader te zijn. Naar bijvoorbeeld die mooie mevrouw in de sportschool die altijd de loopband in het hoekje neemt. Haar dikke zwarte fleecevest helemaal dicht trekt zodat ze zich kan verstoppen. Vanmorgen zag ik haar in de kleedkamer en complimenteerde haar met haar prachtige bos haar. Ze glimlachte blij naar mij.

Want een cheerleader zijn is namelijk ook heel erg leuk. Het geeft voldoening en iemand blij maken met een compliment of aanmoediging is zoveel leuker dan iemand bekritiseren..of jezelf bekritiseren. Had ik al verteld dat ik het leuk vind dat u hier allemaal komt lezen..nee? Hierbij, ik ben blij met u allemaal 😉

 

8 thoughts on “Wees een cheerleader

  1. Hé ik was je op de een of andere manier eventjes kwijt in mijn leeslijst maar ik heb je weer gevonden! Weet je wat ik altijd zo leuk vind om te bemerken, als ik een vrolijke open uitstraling heb op straat, in de bus, in de winkel, als ik vriendelijk knik of lach naar een voorbijganger, dan krijg ik vrijwel altijd positiviteit terug. Dat geeft mij dan weer een goed gevoel… Ben ik misschien op zo´n moment ook wel een cheerleader 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

