Konkelfoezen

Jongens vind ik veel beter met conflicten omgaan. Ik zie het van de jongste, ik zag ook het in de klas. Jongens zijn boos, willen er op meppen , lichamelijk of verbaal en dan is het goed. Klaar, over met de ellende. Ze kunnen dan ook rustig door gaan met het spel of waar ze ook mee bezig waren. Meiden daar in tegen werken meer onder water. Hangen de beledigde prinses uit of stoken andere meisjes op.

Zelf ben ik geen meisje meisje, ik houd niet van steken onder water, ik houd namelijk niet van troebel water. Ik kijk namelijk graag naar de bodem en mocht er iets op de bodem liggen dan heb ik eigenlijk maar twee manieren om het op te lossen, of ik duik het op en maak het droog en bekijk waarom het op de bodem kwam of ik laat het liggen en stop er geen energie meer in.

Soms komen mensen in conflict, dat kan, dat begrijp ik als geen ander. Maar ik houd er totaal niet van. Ik kan er slecht mee omgaan, dus meestal steek ik dan totaal geen energie er meer in. Vooral niet van die stille conflicten, waar vrouwen heel goed in zijn.

“Is er wat?”welnee, “echt niet?”nee hoor, met mij is alles goed. Vervolgens hoor je later via via dat het totaal niet goed was, en dat je op iemands tenen had gestaan en je had je excuses niet aangeboden en toen…. Dan ben je mij dus helemaal kwijt. Je mag rustig tegen mij zeggen ik ben boos daar en daar om, maar ga niet lopen dreinen en konkelfoezen want daar kan ik niet tegen.

Ooit had ik zo”n schoonmoeder, of nee ik heb haar nog maar geen contact meer mee. Die was hier ook kampioen in. Rechtstreeks haar wat vragen ..leverde altijd tranen op. Dat snap ik niet, je kunt het toch gewoon vertellen zonder er drama over te maken. Spreek je dingen uit maar wel tegen de goede persoon want alleen die persoon kan het namelijk met je uitzoeken hoe en wat. Maar ja…er zit vast iets leuks in al dat konkelfoezen, ik heb het nog niet ontdekt 😉

12 thoughts on “Konkelfoezen

  1. Ik ben dus duidelijk geen meisje/meisje .In mijn jeugd mepte ik er flink op los en nu ben ik vaak [ te] eerlijk en recht door zee .En ohh wat ben ik er vaak op afgerekend ook hier op blogs .Maar beter eerlijk dan konkelend achter de schermen zeg ik [nu] maar zo .
    groetjes Elisabeth

    PS je vorige blog kan ik niet lezen ,het wachtwoord lijkt niet te kloppen .

    Like

  2. Gelukkig bestaan er inderdaad ook nog anderen haha… Mooi woord trouwens, ik kende het niet; het fenomeen echter wel (inclusief schoonmoeder) en daar houd ik me dan ook verre van 🙂

    Like

  3. dag dame , het is een prachtig woord maar ik hou er echt niet van ik was ook een jonges meisje rechtdoor temprament als een spaanse furie om die reden heb ik al 4j gebroken met mijn ouders uit zelfbescherming voor mij mijn kids en manlief jammer maar helaas ik heb vaak genoeg de eerste stap gezet ook al was ik niet in fout GENOEG IS GENOEG en voor mijn verwekker zal ik toch nooit goed genoeg zijn dit besef ik nu eindelijk ik ben 47j en dit doet mij veel verdriet zeker nu ik zelf kinderen heb kan ik dit niet begrijpen..
    lieve groet en dikke knuffel Jezebelle

    Like

Geef een reactie

