Grace and Frankie

grace_key_002_hRegelmatig kijk ik naar series, en een van de leukste series vind ik Grace and Frankie. Het gaat over twee 70+ dames wiens mannen na 40 jaar huwelijk uit de kast komen. De dames zijn compleet in shock en belanden bij elkaar in een strandhuis. De dames zijn hele andere types wat tot hilarische en ontroerende taferelen leidt. Grace wordt gespeeld door de nooit oudere wordende Jane Fonda en Frankie door Lily Tomlin.

Gisteravond keek ik samen met Meneer Williams een aflevering en ik zei tegen Meneer Williams, ik hoop dat ik ook zo oud word,en zou ik een Grace of een Frankie zijn. Meneer Williams verslikte zich en moest zo lachen, jij bent nu al een Frankie, jij wordt toch nooit een Grace. En stiekem wist ik dat natuurlijk al. Grace is een type vrouw die ik als pubermeisje ook in meisjesvorm tegen kwam. Mijn haar was altijd wild, de Grace meisjes hadden een hun haar in een strakke boblijn , het liefst heel blond. Ik probeerde van alles uit, de Grace meisjes liepen langs hun strakke door de groep uitgestippelde lijnen.

Mode..de Grace meisjes waren altijd volgens de laatste mode gekleed terwijl ik mijn kleding vaak in een jaren 50 winkel kocht omdat ik zo van apart hield. Tuurlijk, ik ben echt een Frankie. En dat vind ik ook niet erg, ik hoef geen Grace te worden. Maar wat hier in de serie ook duidelijk wordt is dat Frankie Grace meer accepteert dan andersom. En dat herken ik ook van vroeger, ze probeerden mij ook te pesten met mijn haar, met mijn kleding noem maar op. Nu ben ik niet bang, en het pesten lukte ook niet maar ik creëerde wel een soort afstand.

Soms kom ik een andere Frankie tegen, die ik met open armen verwelkom, en de Gracen kom ik nog steeds tegen. Ik houd ze nu nog meer op afstand dan vroeger en kan er ook beter tegen . Eigenlijk ben ik wel een beetje trots op mijn Frankie-status 😉

En als u nu denkt, waar gaat dit over, ga gauw kijken naar de serie (hij is op netflix) al was het alleen maar om te denken , zie je wel je kan geweldig 70 zijn!Youll-Fall-Madly-Love-Frankie

7 thoughts on “Grace and Frankie

Geef een reactie

