Pavlova

Al ruim anderhalve week rijd ik , pardon scheur ik al weer rond op mijn e-bike. En ik moet zeggen, dat had ik 10 jaar eerder moeten doen. Wat een geweldige fiets, en wat een gevoel van vrijheid. Ik, die altijd stoer roep dat een rijbewijs mij geen gevoel van vrijheid zal geven is nu ontzettend gelukkig met de e-bike.

Vorige week ging ik naar een plaats verderop naar het ziekenhuis. Ik zou eerst met de trein gaan maar de middelste liet zien dat het ‘maar” 8 kilometer was. Gelijk ging ik in de steigers..het is ook nog eens 8 km terug hoor! Maar volgens de middelste kon ik dat makkelijk. Ze vertelde mij nog dat de aansluiting met de trein niet lekker liep en dat het op het moment dat ik moest gaan het heel druk zou zijn met scholieren.

Ik printte een route uit, en ging op weg. Mijn nieuwe vriendin Pavlova, genaamd kent drie ondersteuningsstanden. Gewoon, eco en snelle jelle stand. Ik begon in standje 2 wat prima ging. Ik moest in de stad een klein stukje om fietsen maar arriveerde ruim op tijd. Na het bezoek zoefde ik weer naar huis met enorm geluksgevoel. Ik, die altijd dood moe was na een stukje fietsen , fietste ineens zomaar 8 km alsof ik om de hoek ging. De terug weg koos ik door een natuurgebied met fietssnelweg en ik genoot voor het eerst sinds jaren weer van de fiets en de vrijheid.

Onderweg stapte ik nog af en liep een klein stukje in het natuurgebied, met Pavlova aan de hand want ik ben wel heel voorzichtig met Pavlova. Wat super om zomaar gewoon heerlijk naar een ander stad te kunnen fietsen zonder het gevoel te hebben dat je de Mont Blanc had beklommen.

Toen ik s’middags thuis kwam stortte ik totaal in, uiteraard ..16 km is 16 km en is natuurlijk veel te gek voor iemand die de laatste tijd heel weinig fietste.Ik lag s avonds al om 9 uur in mijn bed, zo moe was ik. Meneer Williams moest er wel om lachen, jouw enthousiasme kent ook geen grenzen hé, ik had niet eens meer de energie om een snedige opmerking terug te maken.

Inmiddels doe ik het uiteraard wat rustiger aan met Pavlova, maar vandaag was ik bij mijn moeder en toen ik thuis kwam had ze mij een appje gestuurd. ” Je bent vast al thuis, je vloog naar huis”. Grinnikend las ik het appje want ze had wel gelijk , ik had wind mee, snelle jelle stand en ik was zo thuis! Wat een enorme aanwinst is deze fiets!

 

 

19 thoughts on “Pavlova

  1. Heerlijk! Ik heb zelf een “gewoon” ijzeren ros en daar ben ik na 8 jaar ook nog steeds happy mee. Dagelijks maak ik zo’n 9 kilometer, gaat prima. Maar mocht het niet meer gaan met heup enzo, dan neem ik ook een Pavlova 🙂

    Like

  2. Wat heerlijk voor je ,en ja dat moet zeker een gevoel van vrijheid geven .Ik merk nu zelf dat fietsen ook voor mij steeds vermoeiender word ,dus een e-bike is best iets om over na te denken . Maar de prijs houd me ook wel een beetje tegen hoor !
    Veel fietsplezier ,Elisabeth

    Like

      1. Ik heb mijn laatste twee fietsen ook tweedehands gekocht ,merkfietsen bij een heel betrouwbare zaak en ze zijn perfect maar niet goedkoop.Bij hem zie ik ook heel mooie E-Bikes en best wel duur maar niet te vergelijken met nieuw .Ik hoor zoveel goeds en nu ook bij jou weer ,dus zeker een overweging !

        Liked by 1 persoon

  3. Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik het eerste proefrondje op een elektrische fiets maakte. Nu vier jaar later ben ik nog iedere dag blij met mijn fiets.

    Like

  4. Wat heerlijk voor je!

    Ik weet trouwens niet hoe snel die snelle Jelle stand is, maar ik vind het persoonlijk niet echt fijn meer met al die op verschillende snelheid fietsende fietsers op de weg. Het is af en toe erg moeilijk inschatten hoe snel een fietser er aan komt.

    Like

  5. Dat gevoel is top he! Ik heb het ook (met een ander soort fiets, maar die fietst vergelijkbaar als n ebike) en fiets sinds die tijd (nu een jaar of 8) vaker en vaker. Mn auto doet alleen nog lange afstanden (>25 km), dat vindt de portemonee ook best leuk. Maar het levert vooral veel van die heerlijke-gevoel momenten op. Echt een goed leven, vind ik.
    Blijf lekker doorgaan, want ik gun je net zo’n lekker leven.

    Like

  6. Dat geweldige gevoel van weer kunnen fietsen heb ik vorig jaar ook ervaren, alleen nog stapje verder. Door artrose en nauwelijks kracht in handen en amen kon ik niet meer goed sturen en voelde me me te onzeker om te fietsen.
    En ik heb een driewieler aangeschaft, simpele zonder versnellingen van MP en daarop ben ik weer gaan genieten van het buiten zijn zonder auto. Lopen kan ik namelijk ook niet meer zo goed. Na een tijdje wilde ik verder dan de max. 5 die ik kon en heb ik ook weer via MP een met 5 versnellingen en electrisch gekocht en ben helemaal gelukkig.

    Like

  7. Toen ik de titel las dacht ik: ze heeft Pavlova gemaakt. Iets wat ik al 100x heb geprobeerd maar nooit echt lukt. Maar het ging over een eBike. Toch totaal wat anders….

    Fiets ze… Heerlijk hè, die wind in je haren? Ik heb nog een gewone fiets. Vind ze nog te duur…
    Groet,
    Conny
    Papillon60.blogspot.nl

    Like

Geef een reactie

