Schandalig

Afgelopen zaterdag ging de jongste naar een event waar heel veel vloggers kwamen. Het was in Eindhoven en hij had maanden geleden al bedongen dat hij daar met 2 vrienden naar toe zou gaan. Alleen in de trein. We hadden onze twijfels maar ik vind dat je een kind het vertrouwen ook moet geven. Hij had gespaard voor deze dag en het toegangskaartje had hij van ons gekregen mits hij zijn best deed op school.

Vrijdag was hij helemaal hieperdepiep en hij ging naar de winkel om proviand in te slaan zodat hij zijn spaargeld aan petjes,, shirtjes en dergelijke kon uitgeven.  Alles netjes klaar gezet voor de grote dag! Hij vertrok en ik kreeg af en toe een appje waar ze waren en dat het goed ging.

Omdat ik zelf een workshop had miste ik een telefoontje en vroeg aan meneer Williams het te regelen. Ik kreeg een appje dat de middelste het al had geregeld en bij navraag wat er dan was (want je wordt dan toch ongerust 😉 bleek hij aangekomen bij het event zijn eten en drinken te hebben moeten weggooien. Ik zie u wit weg trekken..eten en drinken weggooien? Het was niet toegestaan om eten en drinken mee te nemen en daarom moest alles weggegooid worden.

De jongste had gebeld om een kluisje te regelen op het station om daar zijn eten en drinken in te doen. Want hij had gezegd dat hij absoluut zijn goede eten en drinken niet ging weggooien. Er hadden voor de deur van het event tonnen vol met eten had gestaan. Ik wist niet wat ik hoorde. Het leed was nog niet geleden want alles duurde binnen enorm lang, eten was er megaduur en nog eens van bagger kwaliteit. Dit event was voor kinderen van 10-16 jaar. De meeste kinderen waren er alleen, met een tas vol eten door ouders gemaakt, geld op zak wat ze ook niet zo konden uitgeven, ze moesten een soort pasje aanschaffen waar sommige kinderen totaal geen benul van hadden hoe het werkte.

Er werden kinderen na een paar uur afgevoerd met de ambulance omdat ze onwel werden van het niet ..drinken en van de hitte want 3000 pubers veroorzaken nogal wat warmte. De jongste en zijn vrienden hadden het om 16 uur wel gezien. Ze hadden overal voor in de rij gestaan en alles duurde enorm lang. Alle beloftes die het event had gemaakt waren ze niet nagekomen.

Thuis gekomen deed hij uitgebreid zijn verhaal en we schrokken er best wel van. Op facebook regenden het klachten. Het bleek dat de site de ochtend van het event was aangepast dat je geen eten en drinken mee mocht nemen. Ik vind het sowieso van de zotte dat je geen eten en drinken mee mag nemen. Waarom moet je van die baggerzooi eten die daar wordt verkocht? Stel je kind eet glutenvrij?  Of is diabetes? of noem maar op. En daarbij de prijzen zijn enorm hoog op zo”n event.

Hij had de dag een draai gegeven, door nog in Amersfoort met zijn vriendjes langs het simulatiecentrum te lopen van de NS. En een beetje uitleg te geven die hij altijd krijgt van zijn vader. Ze hadden wat gegeten en gedronken in de stad en waren weer naar huis gekomen. Al met al een illusie armer, en toch vond hij het een leuke dag. En weet u, ik ben enorm trots op mijn zoon, dat hij weigert zijn eten weg te gooien en er goede oplossing voor heeft bedacht!

 

 

20 thoughts on “Schandalig

  1. Wow..wat een kanjer van een zoon heb je…
    Wat een bagger van een organisatieteam is dat geweest…vreselijk, zulke jonge kinderen, en dan al die rotzooi moeten eten en drinken…
    Vraag me wel eens af wie zoiets organiseert en of ze wel een ‘nadenken’ waarschijnlijk niet, want het lijkt wel of “ze “niet meer kunnen denken tegenwoordig..

    Like

  2. Inderdaad een kanjer die zoon van jullie en wat leuk dat hij op stap ging.
    Ik ga NOOIT naar festivals maar weet van mr. X die naar pinkpop gaat dat je niets mee mag nemen. Zelfs geen water.
    Ik zou daar dus niets kunnen eten en velen met mij denk ik.
    Zo ook stiefzoon die aan topsport doet en aan een streng dieet zit.
    Geld, geld, geld.
    Daar gaat t om.
    Maar heerlijk dat jullie je zoon kunnen vertrouwen als hij op stap gaat.

    Like

  3. Met recht een Zoon om heel trots op te zijn .Slim om een kluisje te regelen .Belachelijk dat er niet direct op de site stond dat eten en drinken meenemen niet toegestaan was .Ik ken het zelf wel van dans evenementen waar dat niet mocht en dan ben je idd afhankelijk van het aanbod en dat is bijna altijd vieze vette rommel .Fijn dat het voor hem ondanks alles toch een leuke dag was
    groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  4. Hele slimme en verstandige zoon! Top hoor.
    Het is inderdaad vaak bij concerten en evenementen dat je zelf niets mag meenemen, enerzijds uit veiligheidsmaatregelen (flesjes water met dop kunnen gooiobjecten worden e.d.) en natuurlijk anderszijds een geldkwestie (bijv. locale ondernemers die geld verdienen aan de verkoop van drank en eten, zoals laatst bij een bluesfestival in Grollo waar ik was). Punt is dat het dan wel allemaal goed op de site is aangegeven en dat je dan gewoon altijd eventuele uitzonderingen kunt doorgeven.
    Toch fijn dat hij er zo’n leuke dag van heeft weten te maken!

    Liked by 1 persoon

  5. Je mag trots zijn op je zoon!
    Idd schandalig. Ik ken het van pretparken en dan lieten we eten in de auto liggen en gingen we met lunchpauze even naar de auto om wat te halen. Ik eet glutenvrij, verdraag weinig suiker en vet. Dan kun je dus meestal niks eten op een park of event. Gelukkig gaan we er tegenwoordig niet meer heen.

    Like

  6. Echt heel suf dat dat op die dag nog aangepast was op de site. Ik snap best dat evenementen geld proberen te verdienen aan eten en drinken, maar ik geloof dat dit daar toch niet helemaal de goede doelgroep voor was.

    Volgens mij is jouw zoon een prima gozer!

    Like

  7. De truc schijnt te zijn een dopje dat op elk half liter flesje drinken past, mee te nemen. Dan moet je 1x een flesje kopen maar kun je daarna gratis water tappen.
    Mijn dochter moest bij Coldplay in Amsterdam Arena zelfs haar dopper weggooien! Echt van de achterlijke. Ze had ‘m nog verstopt achter een container in de hoop ‘m daar terug te vinden, maar helaas…
    Asociaal om pas de ochtend van de grote dag de website aan te passen. En helemaal aso als het om deze leeftijdscategorie gaat. Pubers zijn veel kwetsbaarder dan volwassenen.
    Je mag trots zijn op je zoon!

    Liked by 1 persoon

  8. Kijk en die zoon van jou laat dus duidelijk zien hoe “groot” hij al is, petje af! En ronduit schandalig dat een festival voor jeugd in die leeftijdsgroep de organisatie zo slecht rond heeft en duidelijk op commercie uit was maar hierdoor de plank volledig hebben misgeslagen, totale flop eigenlijk!

    Liked by 1 persoon

  9. Je mag tegenwoordig helemaal niets meer ergens mee naar toe nemen. De reden was volgens mij veiligheid (dat je gaat gooien met je lege flesjes), maar inderdaad, het zal wel het geld zijn. Het is aan de consumpties dat er mega verdiend wordt. Voor ons ‘volwassenen’ kan ik daar nog een beetje inkomen, maar voor een event voor kinderen vind ik erg suf en belachelijk. Maar misschien zit er ook een nobeler gedachte achter, dat je zo het afval gecontroleerd kunt afvoeren en beter kunt recyclen.

    Like

  10. Belachelijk dat ze op een event voor deze leeftijdscategorie zulke maatregelen nemen. Natuurlijk draait het alleen maar om geld, bah. Dat ze het van te voren niet hebben aangegeven vind ik echt slecht. Ja op de ochtend zelf, nou ja, belachelijk!! Ik zie al die gedesillusioneerde tieners helemaal voor me, sneu…

    Like

  11. Ik wilde je al een pluim als ouder geven dat je kind zo slim was zijn eten te bewaren maar je doet het zelf al. Jammer van de vage organisatie. Ik wil ook geen slecht eten meer. Geen patat pizza geen vlees, events die geen alternatieven bieden bezoek ik niet. Jammer dat dat zo moet.

    Like

  12. Jeetje, ik ben het met je eens: dat is inderdaad best schandalig zeg. Om zo maar eten te laten weggooien, en dan ook nog bij kinderen van die leeftijd.

    Ik vind je zoon een flinkerd, dat hij niet bij de pakken ging neerzitten en terugveerde. Want de dag klinkt als een behoorlijke tegenvaller. En de organisators van dit event moeten zich echt heel erg schamen!

    Like

  13. Jouw geschreven verhaal herken ik van een collega. Hij vertelde hetzelfde over zijn zoon waarmee hij naar Eindhoven was gereisd. Alles weggooien, lange rijen, pasje aanschaffen, duur eten en drinken en uiteindelijk geen foto noch een handtekening van de geliefde vloggers. Slecht geregeld!

    Like

Geef een reactie

