Hoe oneerlijk is het leven soms

2d75dc69441ba19fcb592f4a4c004bde

Toen de middelste naar de middelbare school ging, kreeg ze verkering. Het was een leuke vriendelijke jongen die door zijn moeder naar ons toe werd gebracht. We kwamen met elkaar aan de praat en klikte goed. Bij de leuke moeder hoorde een dito leuke vader.  Het was echt zo’n man die je geld zou geven en je hart en waarvan je weet, daar zorgt ie goed voor.

Ze kwamen op verjaardagen en we kwamen elkaar regelmatig tegen op de ouderavonden en kletsten dan ook weer bij. We moeten vaker afspreken ,riepen we dan altijd en dan maakten we daar weer grapjes over de volgende keer als we elkaar zagen.

Vorig jaar waren ze 25 jaar getrouwd en hij schreef op zijn Facebook een pracht ontroerend stuk voor en over zijn vrouw en gezin. Een 6 weken terug was hij aan de deur, voor iets zakelijks en uiteraard zouden we bellen om weer eens af te spreken.

En vorige week hoorde ik dat hij overleden was, zomaar pats boem, 53 jaar oud.  Ik kan het nog steeds niet geloven. Meneer Williams en ik hebben er slecht van geslapen, veel over gepraat en ik weet het, het kan altijd maar toch. Ik merk wel dat ik er veel over nadenk.

Over dingen die blijven liggen met bepaalde mensen, dingen die niet uitgesproken zijn waarvan ik denk, dat moet ik toch eens gaan zeggen. Of dat ik denk, ik moet nog even bellen met iemand maar dat komt nog wel. En niet omdat ik het niet wil maar omdat ik denk , het kan altijd nog wel. Soms kan het dus niet meer, en controlfreak als ik ben wil ik dat graag voorkomen.

Geniet ik dubbel en dwars van dit leven merk ik , van mijn man en kinders. Van de verwende prinseshonden en het konijn, van de mensen om mij heen en van de mensen  verder weg. En hoop ik dat iedereen er nog lang genoeg  is om nog heel veel koppen thee samen te drinken!

 

17 thoughts on “Hoe oneerlijk is het leven soms

  1. Zijden draadje, ik maak het elke dag mee. Zó naar. Ik ga niet zeggen “tel je zegeningen” want dat vind ik een jeukuitdrukking. Maar zoiets moet het wel zijn.
    Gecondoleerd… xx

    Like

  2. Dat is schrikken! Ik heb het ook een paar x meegemaakt. En dan word ik wakker geschud en geniet van alles,dubbel zoveel. Tot ik na een tijdje weer vergeet hoe betrekkelijk alles is. En overkomt t me later weer, zo vreemd eigenlijk.

    Like

  3. Gecondoleerd. Dat soort dingen is vreselijk. Wij maakten het ruim 30 jaar geleden mee met een lieve buurvrouw van 29 die plots overleed. Haar dochtertjes van 2 en 4 hebben hun moeder dus nauwelijks gekend. Die bewuste zondag speelden ze bij ons in de zandbak terwijl hun moeder door de ambulance werd opgehaald. Afschuwelijk.

    Like

  4. O wat akelig!! Hier een paar jaar geleden de vader van een jongetje uit zoon’s klas. Wat een shock en een reality check was dat, brrrr. Sterkte!

    Like

  5. Wat een afschuwelijk bericht zeker ook voor de vriend van je dochter.
    Jammer dat je nooit hebt kunnen zeggen hoe je hem waardeert en wat vaker had kunnen afspreken. Maar ja zo gaan die dingen.
    Veel sterkte!

    Like

  6. Verdrietig. Triest. Voor al zijn geliefden en vrienden. Ik leef met jullie mee, gecondoleerd (ondanks dat ik niemand van jullie persoonlijk ken). 53. Het blijft een getal dat rondspookt in mijn eigen persoonlijke geschiedenis. Mijn eerste vrouw overleed op haar drieënvijftigste. En in Nederland denkt iedereen bij 53 aan de grote storm en overstromingen in 1953 met heel veel doden. Blijf over hem vertellen, dan blijft hij ‘levend’ in onze verhalen.

    Like

  7. Gisteren hoorde ik een dergelijk verhaal bij de kapper. De man van kapster was gestorven na een hartstilstand. 61 jaar oud. Wel een aantal jaren ouder dan jouw kennis, maar toch, 61…Ik ben er ook heel de tijd mee bezig, merk ik. Het is maar goed dat we niet weten wat er voor ons in het verschiet ligt…
    Lieve groet

    Like

Geef een reactie

