De handleiding

aeg-dbs3350-large

Gisterenmiddag arriveerde ons nieuwe stoomstrijkapparaat. We hadden er een jaar of 6 geleden eentje aangeschaft van het merk hemelvaart om het uit te proberen. Een vriendin van ons was zo enthousiast dat we dachten die moeten we ook hebben. Het is ook een heerlijk apparaat (voor zo ver strijken leuk is). Maar de laatste weken stoomde hij nog maar 1 ding en dan hield ie er mee op. Van alles geprobeerd maar helaas, het werd m niet meer.

Deze keer zochten we een nieuwe uit,..ik schrijf we maar Meneer Williams zoekt dat soort dingen uit. Niet omdat ik dat niet kan , maar ik val voor een kleur of een leuk knopje of hebbedingetje erbij. Ik let zeker niet op details, daar ben ik veel te ongeduldig voor om te lezen. Meneer Williams verdiept zich daarin, kijkt reviews na en vergelijkt sites, noem maar op. En het nieuwe exemplaar was als beste uit de bus gekomen.

De enorme doos pakte ik zeer enthousiast uit en Meneer Williams griste gelijk de handleiding weg want die lees ik nooit. Echt waar, een handleiding lees ik alleen maar ..als er iets mis ging (dus vaak te laat) of als ik in een geduldige modus sta..en dat is bijna nooit. Ik bewonderde de kleur en riep gelijk ik ga m uitproberen.

Helaas als Meneer Williams de handleiding in handen heeft is uitproberen , de handleiding volgen. Eerst moest het antikalkapparaat een minuut onder water worden gedompeld, minutieus werd de klok in de gaten gehouden. Daarna moest het reservoir gevuld worden en mocht ie aan. Er volgde nog een discussie over het neerzetten want de eerste keer moest de strijkbout plat op de strijkplank staan en dan vol aan. Ik zag het strijkhoes al helemaal verbrand . Mopperend zette ik het op een theedoek en na 1,5 minuut moest er een minuut gestoomd worden zonder te strijken.

Eindelijk mocht het apparaat in actie komen, hij streek als een dolle en ik was helemaal blij. Voor mijn naaiwerk en de pakken van Meneer Williams zijn werk is het onontbeerlijk dat we een hele goeie strijkbout hebben. Terwijl ik wat dingen helemaal glad en strak streek, las Meneer Williams verder. Aha..zei hij er zit ook een adhd functie op dit strijkapparaat, na 10 minuten schakelt ie zich vanzelf uit.

Het komt regelmatig voor dat ik het apparaat aan zet en dan even iets anders ga doen, dat iemand anders na een half uur vraagt wie er aan het strijken is en ik mij realiseer dat ik dat zou zijn. Er volgt eerst een hoge pieptoon en daarna schakelt het apparaat zich van zelf uit las Meneer Williams voor. Heerlijk toch zo”n man die de handleiding leest!

13 thoughts on “De handleiding

  1. Haha een adhd-functie! Maar serieus, wel reuze handig, zeker bij een strijkapparaat, dat hij vanzelf uitschakelt. Ik controleer minstens drie keer of ik de stekker wel uit het contact heb gehaald 🙂 Hopelijk laten mensen ´m niet plat staan trouwens want dan heb je alsnog een probleem…

    Liked by 1 persoon

  2. Dat je blij kan worden van zo’n strijkding hè … ik vind het met die halfactieve schouder van me sowieso een pokkeklus … maar wie weet moet ik ook gewoon eens zo’n machine kopen. Ik kijk daar op voorhand al niet na omdat ik een hekel aan strijken heb, doe mezelf tekort haha 😉

    Like

  3. Goh, ben jij met de tweelingbroer van mijn man getrouwd? Niet dat ik wist dat hij die had (-: Hij zoekt ook alles op en uit op internet. En lees review na review (-:
    Ik heb ook zo’n fijn strijkapparaat. Het is wel niet mijn hobby maar het ding strijkt als een tierelier. Hij drinkt gewoon uit de kraan, ontkalken is een fluitje van een cent en ik kan ‘m idd gewoon op de strijkplank zetten zonder dat deze zwart wordt. Voorwaar een mirakels ding!

    Like

  4. Briljant, super handig!!! Ik heb een hekel aan handleidingen, voordat ik vriendje leerde kennen dacht ik ook echt dat er gewoon niemand was die gebruik van die voor-niks-omgekapte-boom maakte.

    Like

Geef een reactie

