Asociaal

Na een paar uurtjes geplonsd te hebben in het zwembad ging ik mij aankleden. Ik zocht een hokje uit en hoorde dat er naast mij een mevrouw met kind zich kwamen omkleden. Mama vroeg het kind er ligt hier een vies zakdoekje, de moeder raakte zo ongeveer compleet in paniek en maande het kind schreeuwend het doekje niet aan te raken. Mama vroeg het kind wederom waarom ruimen mensen het niet op? De moeder antwoordde weer op dezelfde schreeuwende paniektoon en ik begreep dat zij zo communiceerde. Zij gaf het kind duidelijk te horen dat mensen die dit niet opruimden asociaal waren.

Het was even stil en het kind begon een verhaal over iemand die ze kende die suikerziekte had. Blijkbaar had diegene dat vanmorgen helemaal uitgelegd en het kind was er vol van. De moeder humde een beetje met het verhaal mee en ineens barstte ze weer los, houd nu op maar op over die kerel, het interesseert mij geen reet of die suikerziekte heeft. Ik kon het kind bijna haar adem horen inhouden.

En nog wat schreeuwde de moeder, ik mag die kerel helemaal niet. Het is een klootzak eerste klas. Het kind begon te stamelen, ik wist niet dat jij die meneer niet mocht. Wat, zei die moeder dat heb ik je toch al veel eerder verteld. Het kind putte zich uit in duizend excuses maar het leed was al geleden. Hup naar het zwembad schreeuwde de moeder.

De rust daalde weer neer in de omkleedruimte, en ik bedacht mij, wie is hier nu de asociaal..?

 

16 thoughts on “Asociaal

  1. Oeh, ik ben bang dat ik er wel wat van/over gezegd had. Arm moppie.
    Overigens zullen mensen die mij horen praten met zoonlief af en toe ook wel denken ‘moet dat nou zo’..
    Wat mij altijd weer doet denken ‘je weet niet wat de ander meemaakt’.
    Maar lang niet altijd weerhoudt 😉

    Like

  2. Men sprak mij eens aan (in een winkel) op de luide toon waarmee ik tegen mijn dochter sprak (let wel: het ging om het aantal decibel, niet om het gezegde)
    Mijn dochter had ivm het passen van truitjes haar gehoorapparaten uit haar oren gehaald en daarom moest ik wel …

    Like

  3. Wat een nare vrouw en zo zielig voor het kind .Het is te hopen dat het kind later ook niet zo word want dat is vaak het gevolg van zo’n opvoeding !

    Like

Geef een reactie

