De hoed

Als ik de foto”s bekijk van mijzelf als kind, zie ik altijd een meisje met heel lang dik haar en een doekje op haar hoofd. Van een boerenbontenzakdoek maakte mijn moeder een soort hoofddoekje en dat had ik op. Dat moest ook wel want ik verbrandde altijd op mijn hoofd. Zelfs door het haar heen.  En naast dat, teveel directe zon op mijn hoofd gaf gegarandeerd hoofdpijn.

Als puber ik heb ik zelfs een zonnesteek gehad omdat ik drie dagen achter elkaar ging zwemmen , de hele dag zonder hoofdbedekking in de zon. Sindsdien ben ik een stuk voorzichtiger met mij zelf als het om lang in de zon zitten gaat.

Volgende week ga ik een weekje naar Zeeland en heeft u de weersvoorspellingen gezien? Ik zei tegen de bestie, ik zou jaloers worden op mijzelf, zo prachtig ziet het er uit. We maakten grapjes over flaneren langs de kust en op het strand. Ik zocht een vrachtlading aan boeken uit. Zonnebrandcrème factor 50 en kocht een heuse strandjurk. Ik ben er klaar voor riep ik tegen mijn moeder toen ik bij haar een kopje thee dronk.

Weet je dat wel zeker vroeg ze? Heb je een petje of zo voor je hoofd. Dat was ook zo bedacht ik mij ineens, mijn hoofd. Ik kwam thuis en ging gelijk op zoek naar een zonnehoed. Inmiddels heb ik een leuk exemplaar gevonden, vanavond word hij bezorgd en ik ben heel benieuwd. Het is echt zo”n flaneer geval geworden want ik dacht als dame van bijna 50 ga ik niet meer met een boerenbontenzakdoek op mijn hoofd aan het strand zitten!

691705_pb_01

7 thoughts on “De hoed

  1. Helemaal leuk! Ik verbrand nog steeds op de lijn tussen pony en de rest van mijn krullenbol, zeker als ik alles strak bij elkaar gebonden heb. Pijnlijke hoofdhuid en hoofdpijn als cadeautje. Heb wel petjes, maar eigenlijk is zo’n hoed veel leuker. Geniet van je weekje zee!

    Like

  2. Zie je dat moeders altijd moeders blijven (-: Ik heb een keer een zonnesteek gehad omdat de zon te lang op mijn nek geschenen had. Dat was geen pretje. Wat een leuke hoed! Staat je vast en zeker geweldig.
    Fijne vakantie met je vriendin!

    Like

Geef een reactie

