Even terug

U dacht , die is in Zeeland blijven hangen! Maar helaas na 5 waanzinnige prachtige dagen moesten ook wij weer naar huis. Het weer was prachtig, het huisje was leuk, de bedden sliepen geweldig, we hebben ondanks het hete weer , weer veel gezien, veel gelachen, samen geërgerd in een bereslecht restaurant. Met de Zeeuwse bolussen en een Schouws meergranen onder de arm hebben wij zeeland weer verlaten.

Op hoes an, zoals wij dat hier noemen, en de vriendin veel beter kan zeggen dan de importtukker die ik ben. Thuis was alles goed, en zoals we waren begonnen in de zomervakantie met klussen zijn we fanatiek door gegaan. Eerst hadden we zoiets van we willen het af..punt maar nu is er een andere reden bij gekomen. We zijn namelijk een tijd terug allebei zwaar verliefd geworden, gelukkig samen 😉  op een dorp in de Achterhoek. Daar zouden we wel willen wonen, riepen we steeds, weg van de drukte, en toch met wifi en een openbaar vervoer verbinding. Maar daar moeten we ons huis voor kunnen verkopen dus nu klussen we harder want we hebben een doel. Het zal niet dit jaar zijn en we vermoeden ook nog niet volgend jaar maar..het zit er aan te komen.

En dan gaan de dingen ineens zo lopen dat je denkt, het moet zo zijn, want Meneer Williams heeft een nieuwe baan, binnen zijn bedrijf, als opleider gekregen. Hiervoor gaat hij les geven op een andere plek en laat dit nu binnen een uur rijden van het dorp liggen. Is dit geen teken of toeval , of is Meneer Williams gewoon goed bezig 😉

Zelf ben ik bezig met een traject voor mijn gezondheid wat veel intensiever is dan ik dacht maar toch hopelijk heel veel gezondheidswinst gaat brengen. De opleiding is uiteraard weer begonnen en de kleine jurkjes vliegen weer onder de machine vandaan. Op een geweldige werkplek overigens. Zo uit de handen van Meneer Williams gevlogen, het is bijna af en dan show ik trots de foto”s!

De oudste heeft een baan!! Ze gaat verhuizen naar Den Haag. Nu had ze al een baan, en deze baan vloeit daar uit voort maar wat ben ik trots op mijn dochter. En de middelste studeert binnen  een maand af en heeft ook al een baan. Heerlijk als je kinderen zo goed terecht komen. De jongste wappert lekker door, heeft een vrij serieus vriendinnetje waar we hem af en toe mee plagen.

Dat klinkt allemaal goed he, komt ook omdat ik bepaalde dingen of meer mensen ook heb los gelaten. Ik heb dit jaar twee dingen meegemaakt met mensen waar ik regelmatig mee in mijn maag heb gezeten. Door het traject waar ik in zit heb ik ook ingezien dat ik los moet laten, want het brengt mij niets. Dat is ook zeer bevrijdend, ik heb een tijd gedacht , dat moet ik oplossen, en hoe ga ik dat oplossen. Bij de een heb ik ook enorm mijn best gedaan maar ving keer op keer bot. Daar pas ik voor, en bij de ander had ik al geleerd van mijn enorme pogingen dus heb het zo gelaten. Beide vind ik jammer maar ik weet dat niet iedereen bij je blijft, of wil blijven

Wens ik iedereen een supergoed weekend, met veel regen en zonneschijn (de regen is echt nodig voor de tuin hoor 😉

 

23 thoughts on “Even terug

  1. Wat een mooie berichten ,heerlijk voor je dat alles zo goed gaat.Zo goed om dingen en sommige mensen los te laten ,het geeft rust en lucht ! En spannend hoor de evt verhuisplannen
    Fijn weekend,Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  2. Hoi mijn blogpauze duurt ook wat langer dan gedacht 🙂
    Wat leuk dat jullie verhuisplannen hebben en dat je man al een baan daar in de buurt heeft, dan denk je toch het moet zo zijn, toch?
    Succes!

    Like

  3. Ik las op een blog: Sommige mensen komen in je leven als zegeningen, anderen als een les.”
    Sinds ik dat gelezen heb, weet ik welke mensen een les zijn en daar steek ik geen tijd meer in. Ik kan mijn energie maar één keer gebruiken en stop het niet meer in types die alles ineens uit me zuigen.
    Wat volg je voor nieuw traject??
    Lieve groet

    Like

  4. Wauw wat een mooi positief blog! Grappig…ook wij wij zijn toch wel verliefd op de achterhoek, dus ben heel benieuwd naar jullie dorp, want ook ik geloof zeker dat dingen zijn zoals ze moeten zijn :-). Succes met je gezondheidsprogramma en een heel fijn weekend gewenst!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

