Een kleine pauze

Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om een pauze in te lassen, ik had geen speciale reden of iets dergelijks. In mijn hoofd schreef ik elke dag een blogje, over iets waaraan ik dacht, of wat ik meemaakte of wat mij bezig hield. Deze blogjes bedenk ik vaak tijdens het honden uitlaten, dan loop ik in het bos en dan heb ik ineens heel veel ruimte in mijn hoofd om te schrijven. En dan kwam ik thuis en dan dacht ik eerst een kopje thee..en dan ineens was het een paar uur later en had ik niets geschreven en dacht ik , morgen dan maar.

Vandaag is dan eindelijk morgen geworden, en zal ik u bijpraten. Neem een kopje thee of koffie erbij en wat lekkers want we hebben heel wat te vieren hoor! Allereerst is de oudste vandaag 25 geworden! Een kwart eeuw moeder, het voelt totaal niet zo aan. Ik kan mijn ogen dicht doen en ze komt er weer aan gerend met haar Sesamstraat rugtas op, en  haar mooie kabouterschoenen aan. Naast dit is ze ook nog eens verhuisd, afgelopen weekend helemaal definitief over. Een geweldige goeie baan, een leuk appartement en ze is helemaal blij. Wat wil een moeder nu meer (iets dichterbij had gemogen..maar goed..).

De middelste is vorige week geslaagd voor haar opleiding! Wederom feest!! Het was niet altijd makkelijk, wie ooit zegt dat een kunst/creatieve opleiding een lol opleiding is die mag met mij om de tafel. Maar ze is geslaagd!!Helemaal goed en blij en wij uiteraard ook helemaal blij! Ze gaat nu aan de slag, en hoopt dat ze haar baan die ze heeft kan uitbouwen. Ze wil de eerste tijden niet aan school denken en heeft ook nog geen plannen om door te studeren. Moet ze ook helemaal zelf weten, ik vind altijd dat je moet doen wat je gelukkig maakt, en zij is een hele praktische dame die graag de armen uit de mouwen steekt.

Neem rustig een tweede kopje! Meneer Williams is doorgestroomd binnen zijn bedrijf naar een andere baan. Een baan als opleider binnen zijn bedrijf,nu alleen nog voor een nieuwe trein die er aan gaat komen, later ook voor de “gewone “opleiding. Daaag midden in de nacht op staan, daag korte dagen samen en daaaag altijd in het weekend moeten werken.Op dit moment doet hij een opleiding in Eindhoven. De eerste week dacht ik, o best lekker een paar dagen alleen. Maar nu week 2 er is, merk ik wel dat ik een beetje met de ziel onder de arm loop. Ik hoef niet te bakkeleien over het eten, over wat we gaan kijken, hem niet mee slepen om met de honden te lopen, het snurken…zelfs dat mis ik enorm. Ik mis gewoon mijn maatje, om samen te lachen en te kletsen, eigenlijk gewoon wat een relatie leuk maakt. En ik heb  alle series nu wel een keer gezien 😉

Gelukkig is de jongste er die zich gelijk ontpopt tot de man in huis, altijd fijn! Die een lamp op de overloop vervangt, die de bladblazer ter hand neemt omdat we anders niet meer de tuin uit komen door al het blad. Die een heel goed gevoel voor humor heeft waardoor we regelmatig samen veel lol hebben.

Heb ik u bijgepraat? Wacht..ik vergeet het beste paard van stal…ik zelf. Met mij gaat het redelijk goed, mijn opleiding gaat als een trein. Ik doe volgend jaar zomer examen en stoom dan rustig door. Ik ontwerp mij suf, ontwerp ook gebreide truien en sjaals maar ik houd alles nog binnenskamers. Zelfvertrouwen is ook een beetje een dingetje. En laveer tussen alle veranderingen door. Veranderingen zijn niet mijn ding zal ik maar zeggen maar ik probeer het zo soepel mogelijk te handelen.

Uw koffie/thee is op, ik ga eens verder hier want de zon schijnt nu dus hup naar buiten en genieten maar!

16 thoughts on “Een kleine pauze

  1. Gefeliciteerd met je oudste en het slagen van je middelste! Hoe meer je kerel weg is, hoe meer het went hoor. Hier een man die nu juist veel meer thuis is dan vroeger dus áls ie weer eens weg is gaat hier de vlag uit, lekker me-time! 😄

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

