18 jaar

e482573c246c590bd5081d1d600c3fac

Vandaag hebben we feest, meneer Williams en ik vieren ons 18 jarig samenzijn en ons 16 jarig huwelijk. En wat ik zo leuk vind van de sociale media is dat overal de felicitaties vandaan komen. Meneer Williams stuurde mij vanmorgen een appje, heb je het op het op facebook gezet want de collega s vroegen gelijk om gebak 😉

En niet om zuur te doen maar 18 jaar geleden was het allemaal wel wat anders. Toen ik voorzichtig vertelde dat ik met Meneer Williams verder wilde waren de commentaren niet van de lucht. Vriendschappen liepen er op stuk, en iedereen had een mening en die mochten ze van zichzelf ook allemaal vertellen. Want gelooft u mij, niets pril geluk of leuk ontvangen worden. Op een enkeling na dan.

Regelmatig zat ik met tranen in mijn ogen als er weer een “leuk “grapje werd gemaakt. Ik was toen ook niet zo assertief als vandaag de dag. En Meneer Williams heeft ook regelmatig wat over zich heen gehad. Vooral van zijn familie.

Als je iets doet wat niet binnen de perken valt van het “normale”leven ben je aangeschoten wild. Je bent niet iemand die gelukkig is met iemand, welnee je bent een oudere vrouw met een jong jongetje (alsof ik meneer Williams van de kleuterschool had weggenomen). En weet u..wij waren 22 en 32, als ik daar op terug kijk dan denk ik, wij waren beiden nog kippies.

Maar ineens ben je dan 18 jaar verder, drie prachtige kinderen, twee al afgestudeerd, een heerlijke puber. We hebben ons leven, waar we ontzettend dol op zijn. Een leuk huis en vrienden die ons accepteren, want er zijn nog steeds mensen die het vreemd vinden dat wij zoveel (krijg gelijk het patricia paay effect) leeftijdsverschil hebben.

We vieren lekker feest, en we gaan gewoon door, want het bevalt eigenlijk wel goed zo. Na 18 jaar is iemand zo vertrouwd, niet weg te denken uit mijn leven!

22 thoughts on “18 jaar

  1. o wee als je iets doet wat anders is.
    Wat heerlijk voor jullie dat jullie nu 18 jaar bij elkaar zijn en gelukkig zijn.
    Ik wens jullie nog vele jaren geluk.
    Mr. X en ik schelen 2 jaar, hij is ouder, dus gelukkig klopt t plaatje. 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Van harte gefeliciteerd en geniet maar lekker van jullie leventje samen .Jammer dat mensen altijd zo moeten oordelen .
    Lieve groetjes Elisabeth

    Like

  3. Van harte en nog vele jaren!
    En….je bent niet de enige: ik scheel ook 10 jaar met mijn man. 10 jaar ouder dus. Ik ben 56 en hij is 46 en wij kennen elkaar nu zo’n 14 jaar. Waar ik zelf moeite mee had, is dat ik altijd de indruk had (en nog heb) dat mensen ons aanstaren. Ik heb het ook wel eens gehad (2x) dat vreemden het over zijn moeder (ik dus) tegen Jan hadden. Dat steekt wel moet ik zeggen, hoewel je daar boven moet staan. Over het algemeen heb ik geen problemen, maar toch op sommige momenten wel. Het helpt ook niet dat je jezelf alleen maar ouder ziet worden…

    Liked by 1 persoon

  4. Ik blijf het vreemd vinden dat het ouder zijn van de vrouw altijd als raar wordt gezien terwijl als de man de oudere is hij nog wel n groen blaadje mag hebben.
    blijf gelukkig samen, want leeftijd zegt niks. Mijn oma was ook 6 jaar ouder dan opa en als er twee mensen gek op elkaar waren, dan waren zij het wel.
    Gefeliciteerd met jullie 18 jaar samen!

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een mooie mijlpaal, van harte gefeliciteerd!
    Toen mijn man zijn ouders vertelde dat we gingen trouwen, zei mijn schoonmoeder: ‘Dat is jammer. Ik had gehoopt dat je nog een ander meisje zou tegenkomen.’ En laten we nu al 26 jaar samen zijn en stil counting (-: (-:
    Goed gedaan jullie ♥

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

