Brontosaurus

800x800xstreamline-brontosaurus-800x800-jpg-pagespeed-ic-wjyiupdcej

Over enkele dagen word ik 50. Ik vind het een mooi getal en roep altijd , ik ben pas op de helft. Uiteraard is dat een wens, want ik wil een gezonde 100 jarige worden.  Zo eentje waar de mensen dan bij langs komen en dan zeggen, a gut dat mensje, zit ze daar met haar wolletjes en haar hondjes voor het raam. Niet wetende dat ik ze gewoon observeer wat ik mij hele leven al doe maar nu lekker ongegeneerd.

Maar verder heb ik er geen last van dat ik 50 word. Het blijkt dat 50 wel iets is. Er wordt stiekem gefluisterd over de dag , en ik roep steeds dat ik geen pierement of andere hoempapa dingen wil hebben. Zeker geen spandoek met 3 x toeteren of hier woont tegenwoordig een brontosaurus.

Viel er van de huisarts ook al een brief in de bus met een uitnodiging om een  cardio vasculair risicoprofiel te laten vaststellen. Want schreef de opgewekte brief, alle mensen van 50 en ouder werden hiervoor uitgenodigd.  Dan voel je je leeftijd toch wel even. Zit ik nu ineens in een risicogroep?  Vorige week was ik een kwieke veertiger , vanaf volgende week zit in in een risicogroep.

Om het nog gekker te maken kreeg ik een uitnodiging om lid te worden van het plusmagazine (een magazine voor de senior). Meneer Williams vroeg zich af wat daar in stond. Ik heb het ooit eens doorgebladerd en had er veel uitjes in zien staan. Brontosaurus uitjes vroeg Meneer Williams? Die je op je brontosaurusfiets kan doen? Uiteraard begrijpt u wel dat een brontosaurus als ik dat mij niet liet zeggen door zo”n gup van 40!

Maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer gaat komen, nu ik die magische 50 in zicht heb. Ik hoop uiteraard wel op wat hippe dingen. Ik ben namelijk zo”n hippe vijftiger heb ik besloten. Ik ga eerst naar de opticien, en laat mij een vuurrood of pikzwart montuur aanmeten, het liefst te groot voor mijn gezicht. Mijn haar, kort, ultrakort uiteraard en het liefst helemaal grijs. En een vuurrode lipstick mag ook niet ontbreken. En heel veel kralenkettingen. Wijde gewaden of huishoudvrouwjurken die zo hip zijn..ik twijfel nog!

U leest, ik heb er zin in! Alle zelfhulpboeken gaan de deur uit want ik heb mijzelf ook gevonden. Ik denk dat ik aan mijn betere 50 jaar ga beginnen!

23 thoughts on “Brontosaurus

  1. oh wat had ik er een moeite mee. Kreeg voor het eerst 50 plus korting op een huisje in Zuid-Limburg. Hoe durfden ze.
    Ik ben het nu al 7 jaar. Het is nog steeds niet echt leuk maar ach.
    Ben nu toch echt bezig om het te accepteren. Nee, ik krijg nooit meer mooie borsten of een platte buik en er zal nooit meer een vent naar me fluiten. Nou ja sissen is het tegenwoordig geloof ik.
    Maar ik heb zoveel rust. Wonen in een huis die perfect bij me past en nog veel belangrijker de man waar ik altijd op gehoopt had. Die in andere gedaantes wel voorbij was gekomen in mijn leven maar waar ik niets mee kon, want hoe ga je om met een man die gek op je is, alles voor je overhebt en voor je zorgt alsof zijn leven ervan af hangt. Ik wist het echt niet. Nu weet ik wel hoe het moet en wat geniet ik ervan.
    dikke liefs van mij en geniet er lekker van

    Liked by 1 persoon

  2. Heel eerlijk gezegd vond ik het helemaal niks dat er opeens een 5 vooraan stond. Had ik trouwens ook last van toen er een 4 vooraan kwam. Heeft zo’n jaar of 10 geduurd voordat ik daar aan gewend was :-).

    Liked by 1 persoon

  3. Ik had mijn man al gewaarschuwd: als je een surpriseparty geeft, zul je wat beleven: ik loop meteen weg! Gelukkig denkt hij er zelf precies hetzelfde over. En hij werd een jaar na mij 50 (-:
    Weet je, je voelt er niets van! Ik kreeg idd het PlusMagazine aangeboden. Geen haar op mijn hoofd! Net als de huishoudbeurs of de Ouderenpartij. Bah! Nee, wij blijven lekker hip, haha!
    Lieve groet ♥

    Liked by 1 persoon

  4. Ik ga voor je duimen dat de tweede 50 jaar kwiek en energiek zijn. Wij gaan het gewoon omdraaien, eerste 50 jaar met veel rust en rustig aan moeten doen en tweede 50 jaar gaan we los 😉 (ik word 50 in augustus en ben heel wat van plan zoals je leest…)

    Liked by 1 persoon

  5. Voor mij was het geen enkel probleem om 50 te worden .Het motto is het leven begint bij 40 en ik had het gevoel het leven begint bij 50 en voelde me heerlijk .60 was toch even een beetje slikken moet ik eerlijk bekennen .nu inmiddels 65 en tja dat voel ik wel hoor met de regelmaat van de klok.Maar jij bent nog een jonkie en wel foto’s hoor van je hippe look haha .Geniet maar gewoon lekker .
    Lieve groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  6. GOH. Toen ik 50 werd kreeg ik geen uitnodiging voor een cardiologisch fasculair onderzoek hoor. Wel voor borstkanker, in zo’n verrijdbaar kantoor waar je tiet helemaal wordt plat gedrukt. Alsof dát zo goed is. Ook geen abo voor het Plus Magazine. Nada, niets.
    Inmiddels zit ik al 6 jaar in de 50 en ik merk geen verschil met hoe ik toen was en hoe ik nu ben. Voor mijn gevoel ben ik nog steeds ergens mid 30. Maar ik wil ook niet persé jong blijven. Voor mij geen knalrode brillen of ultra ik-wil-persé-jong-blijven kapsel. Ik voel me zoals ik me voel en trek aan wat me past en waar ik me lekker in voel en wat anderen dan denken boeit me niet zo.
    Overigens, bij mij geen enkel tijdschrift. Ik weet een beetje hoe dat wereldje van tijdschriften in elkaar zit…

    Like

Geef een reactie

