Positiviteit

 

quote_020_dont_wait_the_time_will_never_be_just_right1

Allereerst bedankt voor jullie lieve berichten! Ik vond het heel moeilijk om het vorige blog te schrijven. Het voelde alsof ik met mijn billen bloot ging terwijl het een beslissing is die ik uiteraard zelf en zeer weloverwogen heb genomen. Ik begin nu ook in mijn directe omgeving het mensen te vertellen. Een heleboel mensen heb ik het niet verteld, ik zat niet op hun negativiteit te wachten.

Een van die mensen is mijn moeder, zij weet het nog steeds niet. Ik heb meneer Williams moeten beloven dit voor kerst te doen aangezien we kerst samen vieren en het toch wel opvalt als ik daar zit ,met mijn gepureerde schoteltje eten. Dat ik na een aantal happen stampvol zit, hoe heerlijk ook de maaltijd.

Dat wil ik ook echt doen maar ik merk dat de moed mij in de schoenen zakt als ik aan het gesprek denk. Ik geef de narcose de schuld van mijn labiliteit maar dat is het natuurlijk niet alleen. Vandaag heb ik een heel lang gesprek met mijn nicht gehad, zij begreep het als geen ander dat ik het niet heb verteld maar ook zij gaf aan dat ik het wel moest doen omdat het enorm op mij drukte. En dat is waar, het drukt op mij.

Mijn moeder is eigenlijk een van de grootste redenen dat ik dit heb laten doen. Zij is nu 69 en zit alleen maar in haar stoel of loopt in huis heen en weer. Zij is enorm dik en roept bij iedereen die er wat aan doet, dat ze gek zijn. En dat wij (symbiotisch) daar niet aan mee doen. Ze heeft enorme last van haar knieën en voeten, slikt medicijnen bij de vleet en vind alles wel best. Dat is ook een keuze, maar ik heb een andere keuze gemaakt en het enige wat ik verlang in deze is respect voor mijn keuze.

Je hoeft het niet te doen , je mag het een naar  idee vinden zo”n operatie noem allemaal maar op, maar respect voor de keuze van een ander vind ik enorm belangrijk. En daar zal het gesprek om gaan, om het niet hebben van respect voor een keuze en daar zie ik tegen op.

Ik merk dat ik mij nog even koester in mijn cocon, mij warm aan de positiviteit van de mensen om mij heen. Geniet van mijn innerlijke rust, lekkere maaltjes, en knuffels van man en kinderen. En morgen is morgen, of overmorgen.

17 thoughts on “Positiviteit

  1. Je bent een dapper Dodo. Jammer als je moeder het niet begrijpt, maar heb je haar begrip echt nodig?
    Bij Di Mario las ik een kei van een spreuk en sinds die tijd kijk ik met andere ogen naar mijn (negatieve) moeder:
    “Sommige mensen komen in je leven als een zegen, anderen als een les.” Jouw moeder is duidelijk jouw les: jij wilt niet worden zoals zij! Dat siert je alleen maar. Ik vind je een heel mooi mensch ♥

    Liked by 1 persoon

    1. Dat is inderdaad een heel mooie spreuk.

      Kan me voorstellen dat het erg lastig is wat je moeder betreft. Gewoon open en eerlijk zijn is denk ik het beste. En als zij dat niet snapt of veroordeelt dan is dat heel erg pijnlijk voor jou, maar het zegt tegelijkertijd meer over haar dan over jou.
      Sterkte. En wijsheid. En ook heel fijne feestdagen!

      Liked by 1 persoon

  2. Wat jammer dat je er zo tegenop ziet om mensen te vertellen over je operatie want je verdient absoluut respect .Voor jou is het de juiste keuze geweest en je bent er zelf blij mee .Ik hoop dat je begrip krijgt van je moeder en je omgeving .Sterkte ermee .
    Lieve groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  3. Juist die lastige stap om dit wel te doen, verdient respect!

    Maar ik begrijp je als het om moeders gaat, ik heb weer zoveel leuks in mijn mail en alleen daarom al hik ik tegen de kerst dus begrens ik waar ik kan en dat gaat me steeds beter af. Wat ik ook doe, het is toch niet goed 🙂

    Jij succes met je gesprek!!

    Liked by 1 persoon

  4. Oei lieve mevrouw Williams, ik weet niet of jouw moeder op mijn vader lijkt maar ik heb nooit , en broer ook niet, respect gekregen van hem. NOOIT gehoord dat ik iets goeds deed. Ik hoop heel erg dat je moeder jekeuze zal respecteren maar mocht dat niet zo zijn, weet dan wel dat het alles over haar zegt en niets over jou.Heel veel liefs.

    Liked by 1 persoon

  5. Je moeder zou juist blij moeten zijn dat je dit hebt gedaan!
    Niks van aan trekken is makkelijk gezegd want het is wel je moeder.
    Maar je hebt een goede keus gemaakt en je triomf zal zijn dat jij slank wordt!
    Sterkte voor het gesprek x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

