Mooi mens

bub6e3-igaaidns

Toen ik een aantal jaar geleden aangaf mijn overgewicht en de strijd er tegen zat te zijn kreeg ik tal van reacties. Mensen vonden dat ik een mooi mens was, ook met overgewicht, ik was iemand als ze die zagen zeiden ze , die is mooi dik. Het hoort bij jou heb ik ook regelmatig gehoord.

Uiteraard is het fijner als mensen alleen maar positief zijn maar ik vond dat allemaal niet, ik vond mijn overgewicht niet fijn. Ik zeg hierbij gelijk, ik veroordeel niemand met overgewicht voordat we scheve ogen krijgen. Alleen ik vind het niet bij mij passen. Als ik in de spiegel kijk, herken ik mijzelf, ik ben blij met mijn haar en ogen. De vorm van mijn gezicht. Ik heb slanke handen en voeten en ..dan stopt het bij mij. Ik vind namelijk de rest erg dik.

Mijn bestie zei ooit eens , kon jij maar zien wat ik zag. Dat vond ik heel bijzonder en heb ik uiteraard veel over nagedacht. Maar ik zag het niet, het maakte mij ongelukkig naast alle gezondheidsklachten. Ik zou mijzelf best wel eens door andere ogen willen zien, maar dat kan helaas niet.

Vorige maand moest ik dingen regelen en ging ik het een aantal mensen vertellen. Er waren mensen die dachten dat ik een grapje maakte want waarom zou ik dat doen? En daarbij, kwam ik daar wel voor in aanmerking want ik was helemaal niet zo dik. Wederom erg aardige reacties maar ik heb er echt last van, en ik vond dat iedere keer zo moeilijk uitleggen.

Vandaag kreeg ik een berichtje van een vriendin van vroeger, dat ze respect had voor mijn keuze en dat ik nu ook al een heel mooi mens ben. Echt superlief maar om eerlijk te zijn weet ik dat wel. Ik ben een aardig mens (niet altijd 😉 ik weet dat mijn man en kinderen mij ontzettend lief en aardig vinden. Maar je doet dit niet voor iemand anders, je doet dit puur voor jezelf. Omdat je een bepaalde koers in je leven hebt die je niet wilt. En dat staat buiten het feit of ik lief of liever ben als ik dik of dun ben.

Gelukkig wist ik vandaag precies waarom ik het gedaan had, ik ben namelijk al 10 kilo kwijt en ik wandelde pijnvrij het rondje wat ik normaliter met de honden loop  en in een stuk sneller tempo. Dat maakt mij gelukkig, en dat hoop ik door te kunnen zetten!Ik beloof het u, ik blijf gewoon mijzelf alleen in een slankere versie!

12 thoughts on “Mooi mens

  1. Wanneer je lichaam je beperkt en het je gezongheid schaadt, dan is het natuurlijk een goede keus om er iets aan te doen. Ik hoop dat je snel weer blij kunt zijn met je hele lichaam omdat je er beter in gaat voelen. Ik blijf het een dappere beslissing vinden.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een eerlijk verhaal. Nog niet zo lang geleden sprak ik iemand die heel veel kilo’s is kwijtgeraakt door dezelfde ingreep als jij hebt ondergaan. Ze vertelde dat ze nooit tegen iemand had durven bekennen dat ze zo erg baalde van haar overgewicht. Fijn dat je al zo’n goed resultaat hebt, geeft de burger moed!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

