Groepen

84e316559d10eab097f388eba1f8d6ec

Vanmiddag heb ik mijn eerste bijeenkomst in het natraject van de operatie en eerlijk gezegd zie ik er best tegen op. Ik ben als eerste geen groepsmens. Meerdere keren geprobeerd en het zit vast niet mijn genen maar een groepsbijeenkomsten, clubjes, vergaderingen noem het maar op, duren mij altijd standaard te lang.

En ik ben eerlijk, het ligt voor een groot deel aan mij, ik pik informatie heel snel op, kan goed relevante en niet relevante zaken scheiden en..ik begrijp moeilijke woorden in 1 keer. Dat laatste is echt een dingetje hoor waar ik mij mateloos aan kan ergeren. Dat moet ik niet doen, maar dat doe ik wel. Dat komt ook omdat ik mij van te voren altijd in de materie verdiep.

Eigenlijk is dat helemaal fout, heb ik ontdekt door de jaren heen. Ik moet gewoon blanco er heen gaan. Dan is de informatie nieuw en moet ik de bovenkamer laten werken. Maar helaas ligt dat niet in mijn aard. Ik wil goed beslagen ten ijs komen, weten waar men over praat. Want ik ben ook nog eens een streber en wil zeker niet de meest onwetende zijn van de klas;-).

Uiteraard heb ik mijzelf al moed ingepraat, dat bijvoorbeeld mijn leuke buurvrouw uit het ziekenhuis komt. Met wie ik regelmatig app contact heb over ons wel en wee. En dat mijn huisarts als tip gaf een boek mee te nemen zodat ik ook nog kon gaan lezen als ik onopvallend achter in de zaal ging zitten. Het voordeel is wel dat het wat later op de middag is, dan ben ik al vermoeider dan is mijn concentratie niet hoog en laat ik de dingen wat meer over mij heen komen.

En troost ik mij met de gedachte, het is maar 5 keer, het is niet iedere week en voordat je het weet is het weer voorbij;-)

12 thoughts on “Groepen

  1. Ik denk dat je ook iemand bent die niet van verrassingen houdt. Ik wil altijd precies weten wat er komt, waarom en hoe omdat ik de touwtjes in handen wil hebben.
    Je zal zien dat het meevalt (uiteindelijk, als je erop terugkijkt (-: ) En het is maar vijf keer. Dat kun jij!
    Zullen we een batwoman-club oprichten? We hebben al drie leden.
    Sterkte, hoor!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

