Heimelijke genoegens

Regelmatig denk ik dat mijn heimelijke genoegens ook echt geheim zijn, in ieder geval voor mijn gezin maar dat blijkt dan helemaal niet. En omdat ik toch wel een enorme dip achter de rug had door de operatie dacht ik, laat ik u eens verbazen met mijn heimelijke genoegens.

Als ik mij heel rot voel en zielig ga ik op de sociale media naar Andre (hazes jr) en Monique kijken. Ik ken de muziek van zijn vader nog van het stappen, en vooral dan als er een flinke borrel in zat dan kon ik deze muziek moeiteloos mee zingen. Ik pak hier gelijk een tweede heimelijke genoegen bij, ik luister vaak tijdens het naaien van allerlei leuke dingen naar Hazes sr. Maar goed terug bij mijn eerste heimelijke genoegen. André en Monique vind ik echt leuk. Ze hebben een leuke baby, ze doen leuke dingen, ze zien er smakelijk uit en ik word echt blij van ze. Heel vreemd hé, ik ken deze mensen totaal niet maar ik denk dat ik “verwantschap “voel door hun leeftijdsverschil. Laten we het daar maar ophouden.

Waar ik ook heel blij van word is van een luchtje wat ik al jaren heb, gloriavanderbilt. Ik zet hem altijd ver achteraan want mensen roepen gelijk, dat is een oma-luchtje of die kan je bij de action kopen. Boeit mij totaal niet, dit luchtje is voor mij een soort geruststelling. Als ik het op doe dan kan ik de wereld aan. Soms zeggen vrouwen wel eens, ruik ik nu gloriavanderbilt bij jou? Want mannen vinden het altijd lekker ruiken. Meneer Williams zegt altijd, je ruikt naar mevrouw Williams ;-).

Ik ben dol op jaren 50 series, echt je kunt mij niet blijer maken dan met een jaren 50 serie. Niet eentje die gemaakt is in de jaren 50 maar eentje die over de jaren 50 gaat. Ik vind de kleding prachtig, ik ben dol op de gerechten en wat ik het geweldigste vind, al die vrouwen handwerken en lossen dan bijvoorbeeld ook mysteries op. Of zijn toch stiekem veel slimmer dan de mannen om hun heen. Truttigheid ten top maar ik ben helemaal opgeladen na een Father Brown, Grantchester of Miss Marple.

Deze zal u verbazen maar ik ben dol op ordenen. Ik denk dat dat een tik is die ik over heb gehouden uit mijn bibliotheekcarrière maar ik vind het heerlijk om als het te druk is in mijn hoofd een kastje te gaan opruimen en dat te ordenen. Of om mijn wol op kleur te leggen, mijn stof netjes te gaan strijken op kleur in doosjes te stoppen. En uiteraard in alle stilte zodat het ook stil kan worden in mijn hoofd.

Heerlijk die heimelijke genoegens eens bloot te leggen, ga ik nu een call the midwife kijken, en genieten van een geordend tasje met garen 😉

21 thoughts on “Heimelijke genoegens

  1. Wat een leuk blog om te lezen ,zo hebben we allemaal onze heimelijke genoegens .En gewoon lekker ruiken naar je favoriete geurtje !! Als ik zo een blog als hier bij jou lees zou ik bijna zelf weer willen bloggen !
    Groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk om te lezen, ja we hebben allemaal onze eigenaardigheden haha.
    Gloria was ook lang mijn luchtje, tot ik ontdekte dat een oude tante van mij het ook gebruikte, toen ben ik afgehaakt maar ik herken het uit duizenden 😉

    Like

  3. Net helemaal uitgekeken de Dokter Blake mysteries, jaren vijftig misdaadverhalen in Australie. Ik had alleen het “probleem” dat ik een verkeerd beeld bij Australie heb (door moderne tv series en nieuwsitems) , dat het daar alleen maar zonnig en woestijnachtig is met hele open en luchtige huizen.

    Liked by 1 persoon

  4. Leuk, die heimelijke genoegens! Blogs lezen is ook zo’n heimelijke genoegen. Ook best wel raar eigenlijk. Door blogs te lezen leer je mensen “kennen” en ben je begaan met hun wel en wee.

    Liked by 1 persoon

  5. Mijn heimelijk genoegen is er eentje die ik gewoon echt niet kan weerstaan, hoe hard ik me er ook tegen verzet… zo´n kaasbroodje van de Hema. Lijkt op een saucijzenbroodje maar dan met kaas erin. Zucht….

    Liked by 1 persoon

  6. ik ook ik ook ik ook IK OOOOKKKK ik hou oooookkkk van ordenen!!!!! Als het druk is in mijn hoofd en als ik het niet meer georganiseerd krijg ga ik dingen sorteren en in doosjes stoppen en ordenen want daar word ik rustig van en dan heb ik het gevoel alsof ik dan misschien mijn hoofd niet opgeruimd krijg maar in ieder geval wel al die andere zooi!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

