Diploma uitreiking

Bijna 4,5 jaar geleden toen de middelste haar diploma voor het vmbo kreeg, werd ik op de ochtend van de diploma uitreiking opgenomen in het ziekenhuis. Met een acuut omgeslagen eierstok lag ik te wachten op de dokter die mij ging verlossen van het kreng. Terwijl de dokter dit allemaal deed kreeg de middelste haar diploma en kreeg ik foto”s van de uitreiking.

Afgelopen najaar slaagde ze voor haar mbo en de diploma uitreiking was drie dagen na mijn operatie. Dat risico wilden we uiteraard niet nemen en de middelste stelde het uit naar gisteren.

Helemaal fit en vol zin vertrokken we naar Almelo waar de diploma uitreiking zou plaats vinden. We hadden al afgesproken na de uitreiking ergens gezellig thee met gebak te gaan nuttigen. De jongste die ook op deze school zit was er ook bij en haar mentor van de laatste 2 jaar hield een leuk en lief praatje. We maakten foto”s , we dronken thee en het was gezellig.

De jongste ging terug naar zijn lessen en die moest met een groepje naar de stad. Met dat wij van de parkeerplaats afdraaien,zien we hem fietsen. En ineens floep, gaat ie onderuit. Eerst maakten we nog een grapje tegen elkaar, onhandige henk , wilde stoer doen op het gladde wegdek. Maar het duurde wel erg lang voordat hij weer opstond. Dus reden we er maar even heen.

De jongste liep naar mij toe en gaf aan veel pijn te hebben , want hij had het stuur van de fiets in zijn mond gekregen. De schrik sloeg mij om het hart en toen hij zijn lip naar boven drukte keek ik tegen een gapende snee aan die van zijn tand tot boven zijn lip (aan de binnenkant) liep. Het bloed stroomde er uit en hij was helemaal van slag. Hup weg met die fiets, zeiden wij gelijk, we nemen je mee naar de tandarts.

Vanuit de auto de tandarts gebeld die ook riep dat we gelijk moesten komen. En zo zaten we met ons feestbeestje en ons ongeluksbeestje in de wachtkamer van de tandarts. Er werd een foto gemaakt en zo op het eerste gezicht lijkt de schade mee te vallen. De snee heelt vanzelf en de op deze foto was geen schade aan de tanden te zien. Over drie weken moeten we dit weer laten bekijken.

We reden wat bedrukt naar huis en de jongste ging met een pijnstiller en een dekentje op de bank. De middelste was wat sip maar begreep het uiteraard wel. We zijn s”middags nog wel met z”n drieën op pad geweest maar de sjeu was er wel vanaf. Wat een schrik !

Ik hoop dat de middelste nog veel diploma”s mag halen maar dan wel stiekem want ik geloof dat ons gezin denkt dat er een medisch gebeuren aan haar diploma uitreiking moet hangen. Gelukkig konden we vandaag de humor er een beetje van in zien en hopen we echt dat de schade aan de tanden nihil is. Trouwens, de middelste is ontzettend goed geslaagd en heeft ook al een baan op haar vakgebied. Trotser kunnen we niet zijn!

 

 

 

18 thoughts on “Diploma uitreiking

  1. He bah.. tijd inderdaad een andere boodschap het universum in te sturen hoor… uitreiking = feestje…. en daar wens ik jullie er dan ook zeker veel van toe… maar nu eerst beterschap voor de pechvogel en hoop dat het meevalt.

    Liked by 1 persoon

  2. Awww jeetje, wat een dubbel gevoel op zo´n dag. Maar… het feit dat je het zag gebeuren en dat je gelijk actie kon nemen lijkt mij een geluk bij een ongeluk. Anders was die arme jongen helemaal verloren geweest. Hopelijk valt het allemaal mee, beterschap voor hem. En van harte gefeliciteerd met het diploma voor de dochter!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

