BinnesteBuiten

binnenste-buiten

Sinds ik geopereerd ben, ben  ik helemaal verslingerd geraakt aan het programma Binnenstebuiten. Elke avond een half uurtje Binnenstebuiten en ik ben weer helemaal zen. Voor wie het niet kent, er zit altijd een apart huis in, er kookt iemand van de drie koks die aan het programma meedoen en er is een natuuritem.

Die huizen zijn stuk voor stuk prachtig, apart ingericht of gebouwd. Echt van die oo en aa huizen. Soms ben ik wel eens heel jaloers, zoals vorige week toen twee mensen van mijn leeftijd een prachtig huis lieten zien. Ze hadden het gekregen van haar vader en helemaal zelf opgeknapt. Ik zei al tegen meneer Williams die mensen hebben vast geen kinderen want dat kost toch wel een heleboel geld al dat renoveren. En kinderen kosten ook geld. Het volgende shot was van de herdenkingskist van hun overleden zoontje. Gelijk was mijn jaloersheid over, want liever een oude bank en denken die badkamer moet toch eigenlijk worden aangepakt dan dat ik een van mijn gebroed moet missen.

Het kookteam bestaat uit een dame en twee heren en het liefst zie wij Alain. Alain is een fransman die ook nog met een enorm Frans accent praat. Vooral de uitspraak van het woord peper is hier al helemaal ingeburgerd. Dit klinkt als pepair. Qua kookkunsten vinden wij Ramon het beste koken , vaak roepen we hier, dat kunnen wij ook. Dat is trouwens ook de bedoeling !

En dan het natuuritem, het liefst zien wij de vaste boswachtster van het programma want als iemand zou zeggen het is de zus van Freek Vonk geloof je het direct. Wat een enthousiasme voor de kleine zwaan of de gestipte pierewiet. Ze lacht altijd zo stralend dat je gelijk denkt, wat nu rotdag, dat valt best mee want in het meer zwemt de groene karekiet en die zie je hier niet vaak 😉

Weet u, het is gewoon zo”n heerlijk no nonsens programma, het heeft geen politieke lading, het gaat niet over zware dingen, mensen zijn enthousiast en blij en koken lekker, zeer belangrijk. Het is eigenlijk een zwaar feel good programma. Inmiddels kijken Meneer Williams, de jongste en ik samen. We nemen het zelfs op als we niet op tijd kunnen kijken want het is onze dagelijkse shot instant geluk. In het weekend hebben ze zelfs een extra lange editie.

Mocht u een slechte dag of dagen hebben, kijk gewoon naar Binnenstebuiten en ik beloof u,  bent een herboren mens. U kookt de sterren van de hemel en uw huis krijgt er een boost van, en als u buiten loopt, let dan goed op want misschien spot u wel de groengestipte parapaai of de stralende boswachtster 😉

 

 

22 thoughts on “BinnesteBuiten

  1. Ja het is een heel leuk programma, wij kijken er ook graag naar.
    Alleen jammer dat het zo vroeg komt, vaak mis ik het daardoor omdat we dan nog niet klaar zijn met eten.
    Een heel lekker recept heb ik hier ook ontdekt, coq au vin, superlekker!
    Wat ook een leuk programma is, misschien ken je het, is Koken met van Boven, maar dat gaat alleen over koken en BinnensteBuiten is afwisselender.

    Liked by 1 persoon

  2. Ook ik vind dit een leuk programma en kijk er graag na.Precies zo je zegt ,een no nonsens programma en daar hou ik van .Bij sommige huizen zit ik soms bijna te kwijlen !!
    Lieve groet Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  3. In het weekend neem ik even de tijd om alle Binnenstebuitens van de komende week op te nemen en kan ik de rest van de week kijken wanneer het me uitkomt. Geniaal programma!
    Doe ik overigens ook met Wie is de Chef, dat kijken we dan op zondagmiddag allemaal achter elkaar en kunnen we lekker de reclames doorspoelen.
    Groeten, Jennifer

    Liked by 1 persoon

  4. Ik vind het ook een heerlijk programma en kijk er bijna ook iedere dag naar. Inderdaad no nonsence en feel good. Van dat koken krijg je meteen zin om het na te doen. Dat heb ik ook gedaan met de zoete aardappeltaart, maar die was dus echt niet lekker. Ach ja.

    Liked by 1 persoon

  5. Wij zien het soms ook per ongeluk, en ik ben het met je eens! Heerlijk programma!!
    Net als dat brood Programma van die Robèrt van ‘heel Holland bakt’. Gewoon, heerlijke easy tv, zonder al teveel gedoe! Zalig!!
    (overigens, de grote verbouwing (Engels programma op Net 5 of 8, of zoiets) op zaterdag en zondag is ook een aanrader! Geweldig om te zien hoe mensen een hoop stenen weten om te toveren tot iets heel bijzonders! Gaaf!!)

    Liked by 1 persoon

  6. Ik kijk ook graag naar Binnenste Buiten, vooral de rondleidingen van bijzondere mensen door bijzondere huizen vind ik hilarisch. Mij favoriete kok is ook Alain, Sharon maakt in mijn ogen gerechten die ik echt niet op mijn bord hoef en dan die sapjes van haar. Maar verder is het een leuk programma.

    Liked by 1 persoon

  7. Heerlijk programma! Neem het iedere dag op en kijk het dan de volgende dag. Heerlijk afwisselend, positief, helemaal goed. Alle koks vind ik op hun eigen manier even leuk, zeker ook Sharon en haar watertjes. Grappig he, smaken verschillen 🙂

    Like

Geef een reactie

