De logeerpartij

Sinds een paar maanden woont de oudste in Den Haag en we hadden afgesproken als ik weer helemaal op de been ben kom ik bij jou logeren. Spannend hoor, bij je grote kind logeren. Haar buurt verkennen, haar winkels bekijken in de buurt en bovenal, vier dagen even alleen het grote kind.

Vrijdag had ik een afspraak met Zuster Klivia in haar mooie stad, die wij uitgebreid doorwandelden met twee stops. Eerst in een hele hippe tent, en toen in een prachtig historisch restaurant. Zij is iemand waarmee ik begin te praten en toen ik terug naar huis reed dacht ik, dat had ik nog willen zeggen, dat  dat..maar goed gelukkig bestaan er nog andere communicatiemiddelen.

Vrijdagmiddag kwam de oudste een beetje sip thuis van haar werk en stelde voor om Den Haag in te gaan. Wandelschoenen aan en hup Den Haag in, geweldig wat een enorme stad zei de provinciaal.We gingen met de tram weer naar huis waar zij een heerlijke Javaanse rijsttafel bestelde voor 1 persoon want voor die muizenmaag van mij hoef je niet extra te bestellen. Het was zalig en de maag en darmen vonden het allemaal best, net zoals haar Indiaas curryschotel, ik heb heerlijk gegeten in Den Haag.

De Haagse markt verkend op zaterdag en mega ingeslagen voor de jongste. Die wij bestookten met foto”s op de app, tot enorme hilariteit van de verkopers die vonden dat wij de jongste best wel verwenden. En op zaterdagmiddag stelde de oudste nog voor om naar het strand te gaan maar mijn energie was op..stond mega in rood qua energie en kon geen stap meer verzetten. Ik ben zo in slaap gevallen op de bank en heb een paar uurtjes bijgetankt.

Op zondag zoefde Meneer Williams voor de deur en we kletsten nog wat en we vertrokken weer richting het oosten. Het waren geweldige dagen en ik heb enorm genoten maar nu ben ik kapot. Echt geen greintje energie meer over, als iemand boe roept ga ik huilen.Ingecalculeerd energieverlies zeiden ze op het revalidatieoord altijd over dit soort dingen. Dat klopt ook, ik weet namelijk dat het veel energie kost maar ik vind alles zo leuk. Dan heb ik het voordeel dat mijn ADHD, mij enorm op de been houdt.

Gelukkig heeft de jongste vakantie, geen wekkers of belangrijke dingen waarmee ik hem achter de broek moet zitten. Ik ga enorm nagenieten, bijtanken en het volgende weekend alweer plannen want in die stad is zoveel te zien!

12 thoughts on “De logeerpartij

  1. Zowel bij jou als bij Klief gelezen en ik weet hoe jullie je voelen. GEBROKEN. maar wat kan het gezellig zijn zo vrouwen onder elkaar. Pas goed op jezelf en geniet lekker na dat doe ik altijd. Hoewel ik niet heel ver bij den Haag vandaan woon ken ik het amper. Had het al om mijn lijstje gezet. liefs

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

