Pleisters

Een tijd terug zat ik tijdens het koffie drinken na het zwemmen naast een mevrouw die een soort pleisters op haar knie had. Ze vertelde mij dat het hielp tegen de pijn in haar knie. Nu ben ik altijd een beetje wantrouwig voor dit soort dingen want pleisters die helpen tegen artrose..riekt bij mij snel naar hocus pocus, en als je er in gelooft helpt het wel en dat soort vage uitspraken. Maar deze mevrouw is mega nuchter, zelf verpleegster geweest en iemand die eerder doorgaat tot op het bot dan dat ze zegt, ik kan niet meer.

Ze had een knieoperatie gehad en spuiten in haar knie , 40 kilo afgevallen maar niets mocht baten tegen de pijn in de knie behalve deze pleisters. Omdat ik zelf ook zo”n vervelende knie heb was ik wel heel geïnteresseerd. Ze vertelde mij ook dat 40 pleisters voor 15 euro het proberen wel waard waren.

Ik ben gelijk op internet gaan zoeken en kwam ze tegen met filmpjes en al. Volgens het filmpje doen je ze aan een satéstokje en ga je met de pleisters over de plek heen waar de pijn zit en waar die gaat wapperen daar plak je hem op. Ik moest vreselijk lachen, pleisters die gaan wapperen bij de pijn. Maar ik besloot de proef op de som te nemen, heb toch niets te verliezen en bestelde de pleisters.

Voorzichtig ging ik langs mijn knie en op het wapperende plekje plakte ik er eentje. Nu is mijn knie wel wat groter dus ik heb inmiddels twee pleisters op twee pijnlijke plekken. In eerste instantie merkte ik er weinig van. Zie je wel dacht ik flauwekul en wilde ze al weggooien maar bedacht mij dat ik gewoon nog een weekje het ging proberen. Je voelt ze amper en je ziet het niet dus wat maakt het uit.

Tijdens mijn tweede week merkte ik dat de pijn in mijn knie die ik heb tijdens het wandelen steeds minder werd. Het is niet compleet weg maar zoveel acceptabeler dan voorheen..en ik hoefde geen pijnstillers meer te slikken na een drukke loopdag. Zou het dan toch helpen?

Inmiddels ben ik drie weken verder en mijn knie voel ik ruststand totaal niet meer, ik slaap er prima mee (ik lag nog wel eens wakker van de pijn). En ik kan meer, en dat voelt super aan. Uiteraard stopt het niet de artrose of gaat het over maar als de pijn maar over gaat want elke dag pijn is ook geen pretje.

Nu nog mijn heup en rug vertellen dat dit verhoogde beweegpatroon normaal is en dat ze gewoon mee moeten doen 😉 anders zit ik straks onder de pleisters.

18 thoughts on “Pleisters

  1. Wat fijn voor je dat deze pleisters werken want altijd pijn is ook heel akelig .Misschien ”moet” ik dit ook eens proberen voor de pijn in mijn arm/schouder .
    Gr Elisabeth

    Like

  2. Fijn dat het helpt. Ik denk altijd maar zo : baat het niet dan schaad het niet. Mijn zoon had flinke hooikoorts en kreeg pijnlijke mond van alle soorten fruit. Hij is in december behandeld door een natuurgenezer die naet techniek heeft toegepast. (Soort accupressuur) hij heeft nu geen last meer van hooikoorts en eet nu gewoon een appel, peer mandarijn. Zonder last. Ik vond het ook een beetje hocus pocus maar het heeft dus wel geholpen.

    Like

  3. Het tape wat je gebruikt is een bewerkte vorm van het tape wat al een behoorlijk aantal fysiotherapeuten gebruikt bij diverse behandelingen. Ik heb stroken tape gebruikt bij pijnklachten rondom mijn knie. Ik kreeg instructie van de fysiotherapeut over de juiste manier van aanbrengen. Het heeft mij goed geholpen. Het tape gaf ondersteuning aan de pezen en spieren rondom mijn knie. Daardoor verminderde de pijn. Ik zag tijdens mijn tijd bij de fysiotherapeut dat het tape ook werd gebruikt om vocht af te drijven als iemand een meniscus operatie achter de rug had. Daarvoor werd een bepaald patroon in het tape geknipt.
    Ik ben sceptisch over het wapperen van een stukje tape om een pijnplek te vinden.
    Ik weet niet of je bij een fysiotherapeut onder behandeling bent, misschien een idee om hem of haar te raadplegen.
    Doordat ik een goede, op mijn situatie toegespitste, instructie over het gebruik van tape kreeg. kon ik mijn bezoeken aan de fysiotherapeut verminderen en ik kon onbewerkt (=goedkoper) tape gebruiken.
    Maar zo wie zo fijn dat je minder pijn hebt!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

