Slapen..of juist niet

Twee weken terug had ik wietolie besteld, ik las er zoveel jubelberichten over. Iedereen sliep als een roosje en werd er helemaal blij van. Uiteraard dacht ik dat wil ik ook. Mijn slaap is niet al te lang, en ik wilde wel eens wat langer slapen dan 6 uur  in een nacht.

Vol goede goed begon ik aan het vieze spulletje, en de eerste nacht was ik na 4 uur klaarwakker. Maar dat was niet het ergste, het voelde alsof ik ongesteld moest worden. Alles irriteerde mij en iedereen was vervelend. De zon ging ook nog eens schijnen en ik wilde het liefst met een deken op de bank en heel veel regen. En zielige series. Ik worstelde mij door de dag heen en ging weer vol goeie moed naar bed met de wietolie.

Na 2 uur lag ik om mij heen te kijken, waar was mijn slaap gebleven? En alweer moest ik ongesteld worden, hoorde ik daar niet iemand snurken! En er was ook nog een vervelend persoon die de moed had om adem te halen ;-). De hele dag was ik zwaar geïrriteerd en ik wilde iedereen wel weg kijken. Wisten zij niet dat mijn leven mega zwaar was, en dat ik het einde der dagen al nabij voelde komen en ik nog zoveel moest doen maar mijn benen waren van lood.

Een paar nachten later bedacht ik mij dat het enige wat veranderd was , was de wietolie. Ik besloot er acuut mee te stoppen. Ik viel de nacht erop als een blok in slaap en sliep door tot de volgende ochtend. Vrolijk sprong ik uit bed, niets einde der dagen of zware lood benen maar gewoon weer vrolijk. Iedereen mocht weer ademhalen.

Zoals iedereen, die met morfine op een gelukzalig gevoel krijgt en in slaap valt, en ik klaarwakker ben en de wereld aankan..zal ik dit ook wel met de wietolie hebben. Een omgekeerde werking dus. Voor mij geen wietolie meer, ik slaap wel wat lichter en onrustiger maar ben wel een zonnetje in huis 😉

 

21 thoughts on “Slapen..of juist niet

  1. Jammer dat het bij jou averechts werkt blijkbaar .Ooit kreeg ik wat valium om te kunnen slapen want een of twee uur per nacht vond de huisarts ook wel erg weinig.In plaats van lekker slapen kreeg ik verschrikkelijke paniek aanvallen dus geen succes .Het blijft een probleem helaas voor velen van ons en ik ben al blij met een uur of 4 per nacht .
    Fijne week ,Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk he om altijd anders te zijn dan anderen. Ik word ook door van alles en nog wat zoals voeding suplementen, magnesium of weet ik veel wat beroerd. En geen arts of therapeut die mij geloofd. liefs

    Liked by 1 persoon

  3. Ik slaap ook niet iedere nacht in één ruk door hoor, op die olie. Het is belangrijk dat je er veel water (1-1,5 ltr) bij drinkt overdag want het lichaam gaat zich ontgiften door de olie. En ik neem rond een uur of 6 ’s avonds de druppels in. Het is geen slaapmiddel maar die olie schijnt ook voor een betere slaap te zorgen. Afijn, dit heb ik niet zelf verzonnen, maar las ik op de fb pagina van de olie.
    De eerste dag had ik ook hoofdpijn, maar veel drinken helpt bij mij wel.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik zat nog te denken: misschien dat door je operatie je stofwisseling en de opname van dingen die je binnen krijgt, ook wel veranderd is. Dan is het niet raar dat je er zo op reageert. xx

    Like

  5. Wat jammer dat het niet werkt. Ik ben ook een slechte slaper, heb al heel veel huismiddeltjes geprobeerd maar niets helpt. Wietolie heb ik nog niet geprobeerd, maar het maakt me wel nieuwsgierig

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

