De jongere man

Beste Saar/Els,

Vandaag las ik een stukje van je op Facebook over Linda lijnt. Je somde een hele lijst dingen op waarom je blij was dat je Linda niet was en wat mij opviel was dat er wel heel veel dingen op jouw lijstje stonden die over haar jongere man ging. Ik dacht laat ik die vragen eens beantwoorden, aangezien ik al 19 jaar lang een 10 jaar jongere man heb 😉

“En een man die vele jaren jonger was dan ik”, het lijkt Saar/Els blijkbaar vreselijk, lieve Saar, je vraagt als je verliefd wordt niet naar iemands leeftijd. En als je het wel hebt gedaan en het gevoel gaat niet weg moet je het dan op leeftijd laten stuk lopen?

“Want dat ligt toch een beetje ongemakkelijk in bed met je weelderige lijf naast een jonge god” Toen ik 32 was had ik twee kinderen gehad en voelde ik mij de eerste nacht ongemakkelijk, maar dat had ik mij bij iedere andere man ook gevoeld. En na bijna 19 jaar is ie net zo gewoon als ieder ander zou zijn geweest. En inmiddels is mijn 10 jaar jongere man 40..ook geen springchicken meer 😉

“Godzijdank is mijn man 12 jaar ouder”..betekent dat met andere woorden dat het niet uitmaakt hoe je er uitziet? Want dat haal ik er een beetje uit? Dus..als je jonger bent “win “je altijd? Wat een vreemde aanname.

“hoe dan ook, ik win altijd altijd van hem”, vreemd ik heb geen win relatie met mijn man. We doen hier geen wedstrijd wie het dikst is of wie de meeste grijze haren heeft of bij wie het verval sneller intreed..heeft ook totaal geen zin want ik “win”altijd. Puur op basis van mijn 10 jaar eerder verschijnen op deze aarde.

“Ik word al gek bij de gedachte aan een jongere man”, beste Saar, ik denk daar amper meer over na. Iedereen die een lange relatie heeft houdt zich daar niet mee bezig. Dan kan je net zo goed stoppen met een relatie.

“Dan zou ik mij alleen nog maar in boerka durven te vertonen” wat een flauwekul zeg, dus je bent alleen maar aantrekkelijk als je jonger bent dan je man, ligt dit niet helemaal aan je eigen zelfbeeld?

“hoe doe je dat : vrijen met een veel jongere man”Echt Saar..serieus..is dat echt iets waar je over nadenkt hoe dat moet? Nou precies hetzelfde dus als je met iedere andere man zou doen.

“Hoe houd je voor zo”n man verborgen dat je in de overgang bent” Nou..dat doe je dus niet. Ik heb een intelligent exemplaar die weet dat als een vrouw haar beide eierstokken mist, dat je dan gelijk in de overgang komt. En waarom zou ik dat verbergen? Al die energie die ik daar in moet stoppen om het te verbergen..ik heb wel wat beters te doen.

“ik vind mijn opvliegers al gênant als ik naast mijn man in bed lig” ik heb het voordeel amper opvliegers te hebben maar als ik ze heb schaam ik mij er niet voor. We kunnen er zelfs samen vreselijk om lachen.

“die denkt bij een opvlieger vast aan zijn moeder of aan zijn oma” ehmm..geen idee of meneer Williams dat doet. Ik hoor hem er nooit over maar nu is het opvlieger verhaal voor mij ook niet zo aanwezig. En dan doe je hem daar aan denken..dat kan toch ook heel positief zijn?

“Lieverd, heb je daar nu helemaal niet bij stil gestaan toen je iets met hem begon” Beste Saar, net zoals jij waren er tig mensen die er bij stil stonden. Die mij continu met allerlei fijne, sarcastische opmerkingen erop wezen dat hij jonger was en hoe dat later moest. Ook daar hadden ze al een oplossing voor bedacht..maar denk er eens aan toen jij iets begon met jouw man, dacht je toen..hij zal wel snel dood gaan, of hij gaat allerlei ziektes krijgen of..noem maar op. Als je verliefd bent en als je van iemand houdt, dan denk je ,die blijft altijd.

Beste Saar/Els, ik hoop dat ik wat mysteries voor je heb opgelost rond het leven met een jongere man. Zoals je wel leest..het is net als met een man van je leeftijd of een ouder exemplaar. Ik hoop dat Jeroen veel van Linda houdt, net zoals mijn Meneer Williams veel van mij houdt. Maak je niet te druk over die leeftijdsverschillen, doen wij al lang niet meer!

Fijne dag Saar!

21 thoughts on “De jongere man

  1. Dat stuk over filters was goed om te lezen. Ik beleef de dingen ook zo maar sinds anti-depressiva is het gelukkig veel minder. Ik voel nog steeds van alles die andere niet voelen.
    Heeft zijn voordelen.
    Ooit gaf ik mijn mening over vrouwen die met een veel oudere man gingen.
    Ik was jong wist ik veel.
    Als “straf” werd ik verschillende keren verliefd op veel oudere mannen en ik vond het heel prettig, het gaf zoveel rust.
    Jongere mannen heb ik nooit gehad maar ik kan me dat ook gewoon voorstellen dat het je gebeurd.
    Ik wil graag een relatie waar ik alles kan zeggen als ik dat wil zonder me te schamen.
    wij schelen maar 2 jaar maar het maakt niet uit als je maar bij elkaar past.
    Geniet maar lekker van je jonge god. liefs.

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi stukje! Mijn man is ook 10 jaar jonger dan ik en we zijn al ruim 26 jaar samen.
    Al die mensen, ‘vrienden’ , die er toen een uitgesproken mening over hadden zijn allemaal, echt ALLEMAAL gescheiden.
    Mijn exemplaar ziet er (nog haha) zeer appetijtelijk uit en ik, tja minder dan vroeger, da’s waar.
    Maar egoïst als ik ben, geniet ik daar gewoon lekker van.
    Saar weet niet wat ze mist 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

