Energie

Vanmorgen was ik bij de internist voor de eerste controle van de inwendige vitamine mens. Alles was goed en dat dacht ik al wel, want ik merk namelijk steeds meer verbeteringen. Liep ik eerst na een stukje met de honden met de tong op de knieën kan ik dit nu fluitend. Ik zwem 1 keer in de week en ben niet meer stuk voor een aantal dagen.

Even iets van boven halen..geen probleem meer, ook niet als het verkeerde is dan loop ik gewoon nog een keer. Ik vertelde de internist dat dat toch wel heel fijn was en wie weet als deze lijn bleef zou ik misschien ooit wel weer kunnen werken. De internist (een leuke krullenkop mevrouw) keek mij peinzend aan. In je status lees ik dat je adhd hebt, is het handig om met de psycholoog te gaan praten? Want je enthousiasme ,lees ik in het verslag van de psychologe..is ook je valkuil…

Met het advies om zeker tot aan de volgende afspraak in december te wachten met stappen richting iets van werk of noem maar op ging ik weg. Mijn ziekenhuisbuuf en ik hebben alle afspraken na elkaar dus we troffen elkaar voor een eiwit pauze in het restaurant van het ziekenhuis. Ik vertelde haar mijn verhaal en zij had hetzelfde. Zou het de euforie zijn van ons afvallen vroegen wij ons af?

We voelen ons goed maar zei de buuf heel terecht, doen we dat over een jaar nog? En zo erover gepraat te hebben, bedacht ik mij toen ik naar het station liep..het was wel een goed advies van de internist en de buuf. Zeker tot aan december aankijken, want ik weet namelijk dat adrenaline ook veel kan doen. En dat een tijd op de “top”leven ook weer een val kan veroorzaken die veel dieper is dan voorheen.

Maar ik ben zo blij met deze energie, en ik voel mij zo gelukkig ermee. Ik wil dit graag vasthouden tot het einde der dagen;-) vooral als je jarenlang als een wrak op de bank hebt gelegen. Dat ik dacht..moet ik zo oud worden..ik weet niet of ik dat een geweldig vooruitzicht vind. Ik kon iedereen van de geweldigste serie tips voorzien en van gehaakte /gebreide creaties maar ik wilde toch wel wat meer uit het leven halen.

Ik doe gek, ik ga er enorm uitgebreid genieten van zolang als het duurt, in het nu leven, niet te veel nadenken en gewoon dankbaar zijn voor elke energieke dag die er komt. Maar toch stiekem hopen dat de energie blijft 😉

 

8 thoughts on “Energie

  1. Ik kan me goed voorstellen dat je helemaal enthousiast wordt en allerlei mogelijkheden ziet nu je je zo fit voelt. Maar die internet klinkt verstandig. En ik ben ook onder de indruk dat ze je dossier zo goed gelezen heeft. Bonuspunten voor haar.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

