25 food vragen tag

Bij Cynthia las ik vandaag deze leuke food vragen tag. Ik heb weinig inspiratie en rust door de verbouwing. Het wordt echt mega mooi, maar liever vandaag af dan morgen. Ik ben gesloopt. Maar daar gaat dit stukje niet over 😉

Wat is je favoriete ontbijt?

Havermout met melk, en heel soms een speltpannenkoekje maar die valt tegenwoordig wat zwaar.

Hoe drink je je koffie?

Nooit..ik lust namelijk geen koffie. Ik heb van allerlei smaken geprobeerd maar koffie is echt niet mijn ding. Ik ben echt een theedrinkster.

Wat zit er op je lievelingsbroodje?

Filet americain, of hele oude kaas.

Soep of salade?

Ik ben dol op soep, allerlei soorten..behalve aspergesoep.  Maar een salade vind ik ook heerlijk. Sinds mijn operatie heb ik geen salade meer gegeten. De eiwitten krijgen de voorkeur en de groente staan echt op een laatste plek tegenwoordig. Dat mis ik wel.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?

Ai..dat vind ik heel moeilijk. Mijn keurige ik , die zich aan allerlei regels houd zegt zoet maar ik vind af en toe iets zoets wel heel lekker. Ik reageer er niet zo goed meer op dus ik neig steeds meer naar hartig.

Welke keuken (land) is je favoriet?

De Italiaanse keuken is nog steeds mijn grote favoriet. En niet om een pizza want die kan ik niet meer eten maar om alle lekkere vleesgerechten in combinatie met pasta.

Wat is je favo foodfilm?

Julie en Julia, sindsdien wil ik eigenlijk nog steeds een kookboek uitzoeken en daar elke dag iets uitmaken en over bloggen. Lijkt mij zo leuk om te doen.

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?

Mega oude kaas, echt zo oud, we zeggen hier thuis altijd, knispert op de tong en plakt tegen de tanden kaas. En dan het liefst van de kaasboerderij in het dorp hier net verderop.

Wie is je grootste inspiratiebron?

Nigella, maar toch ook wel Patty Harpenau. En natuurlijk Ramon uit Binnestebuiten!

High end of Low profile?

Low profile, weet ik uit ervaring. Ik heb niets met die dure fancy restaurants, waar je ze een slablaadje nog verkopen voor de prijs waar je ook met z”n tweeën voor naar de bios kan 😉

Wat is je lievelings restaurant?

Ribhouse texas maar dan wel die in Boekelo. Daar kan je zo heerlijk eten!

Boodschappen doe ik bij

De Albert Heijn, ik bestel de boodschappen altijd online. Ik ben daar ontzettend blij mee, want mijn energie is kostbaar en boodschappen doen vind ik nu pas leuk nu ik het op mijn gemak online kan doen.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..

Dat vind ik heel moeilijk, laatst kreeg ik Turks eten van de schoonmoeder van mijn zoon, wat heb ik daarvan gesmuld. Maar ik heb in Oostenrijk ook heerlijk gegeten of vorige week nog in Ribhouse Texas..dus deze vraag kan ik niet goed beantwoorden.

Wat is je favo cocktail?

Ik drink niet en toen ik nog wel eens wat dronk, vond ik cocktails niet lekker. Vaak heel zoet en enge combinaties.

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?

George lijkt mij wat gezelliger, en ik mag vast wel een chai latte nemen .

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?

Goed gereedschap, en kruiden..veel kruiden! En de slowcooker uiteraard!

Mijn favo snack is

Stukje kaas of stukje kipgrillworst

Wat zit er op jouw pizza?

Frutti die Mere, allerlei soorten vis, heerlijk!

Wat lust je echt niet?

Koolraap…de geur, de structuur..nee , echt vreselijk..gevolgd door asperges en witlof..

Mijn favoriete foodblog is

Ik volg geen specifieke foodblogs, als ik een recept zoek kom ik er wel eens op maar ik heb geen favoriet.

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..

Geen idee eigenlijk, ik ben niet zo”n avontuurlijke eter. Ik vind kippenlevertjes al een hele uitdaging…

Wat staat er op je food bucket list?

Die heb ik niet, als ik iets tegenkom wat ik nog niet ken , probeer ik het uit en anders laat ik het gewoon voor wat het is.

Ik kan niet leven zonder

Kaas, dat vind ik toch wel echt heel lekker!

Leuk om dit te doen, wie m op wilt oppakken, pakt m op. Ik ben uiteraard wel benieuwd naar jullie antwoorden!

 

19 thoughts on “25 food vragen tag

  1. Pingback: Food tag!
  2. Ik heb m ook gejat hoor (Wat staat er op je food bucketlist? )

    Dat online winkelen is wel je van het he… alleen doet de ah er hier nog niet aan helaas , gelukkig heb ik een heel goede vervanging.

    Like

Geef een reactie

