Klaar

Gistermiddag om half 4 ging de timmerman naar huis, en de vlag ging hier uit! Niet alleen omdat het klaar is. Maar ook omdat ik dood en doodmoe ervan was. Als ik er doorheen loop dan ben ik heel blij dat we het hebben laten doen. Voor de duidelijkheid, we hebben de garage laten verbouwen tot mini appartement voor de middelste. Het is nu zo ver af dat de middelste kan gaan verven en behangen. Er komt nog een vloer in en de rest is wat afwerken aan latjes en plintjes en dan heeft ze een prachtig mini appartement.

De laatste dag was echt een verzoeking, ik zat qua energie dik in het rood, en de hele dag waren er 2 mannen bezig. Tot overmaat van ramp kregen de overburen ook nog nieuwe ramen en besloot een achterbuurman zijn slijpklus ook nog te doen. Ik kon tot gisteren nog redelijk relativeren maar donderdag begon het al . Ik was mijn huis al uit gevlucht en had gefietst in een mega rustig klein dorpje op een steenworp afstand. Met tegenzin ging ik terug om voor de zoveelste keer koffie te zetten en vriendelijk te praten.

In de avond kreeg ik mot met Meneer Williams want ik was zo boos op alles en dan is natuurlijk ademhalen van iemand anders al een verzoeking. De nacht luidde ik feestelijk in met migraine aanval en eigenlijk..heel eerlijk gezegd had ik de timmerman voor die dag moeten cancelen. Maar ik wilde ook dat het klaar was, dus ik moest nog maar even doorzetten…

Gisteren hoorde ik de timmerman vertellen dat hij nog terug wilde komen voor.., er volgde een waslijst aan klusjes, en ik hoorde Meneer Williams zeggen dat we hem zouden bellen als het weer kon. Aan de ene kant vind ik dat zo moeilijk, want uiteraard wil ik het klaar hebben, want u wilt niet weten wat een puinbak het boven is door de verschuivingen en de verhuizing van de middelste naar beneden maakt dat er boven een kamer vrij komt zodat we daar kunnen inpakken. Maar ik heb geen spat maar dan ook geen spat energie meer over.

Dit weekend ga ik heerlijk genieten van de rust en de wetenschap dat het maandag en de dagen daarna ook weer rustig is. Even geen getimmer, geen mannen over de vloer , geen tig bakken koffie en dergelijke. Maar zoekt u een goede timmerman met heel veel leuke ideeën , dan raad ik hem direct aan!

 

14 thoughts on “Klaar

  1. Dit hebben wij van februari tot en met december 2014 gehad toen wij in ons nieuwe huis trokken, met drie verknipte honden en geen deur in huis om ze even op te sluiten.
    De eerste ploeg, schilders, kwam om 7 uur, de timmerman om half 9, tegelzetters nog later en allemaal een ander koffie/lunchschema. Ik wist van iedereen tot in de derde graad de familieverhoudingen, hoe hun kinderen en huisdieren heetten en hoeveel kleuren de vensterbanken hadden.
    Daarna kwam de schoonfamilie met kerst, lekker zitten en niks doen en daarna stortte ik in.
    En o ja, ook mot met de man, voortdurend.
    Dus in begrijp heel goed wat je voelt.
    Maar gelukkig vergeet je ook weer snel als het resultaat klaar is.
    Veel plezier ervan!

    Like

  2. Ik weet een beetje hoe dat voelt. Verbouwing van keuken en woonkamer achter de rug. Drie weken stof, troep en mensen over de vloer. En het je vooral niet thuis voelen in je eigen huis. Wens je een heel rustig weekend!

    Liked by 1 persoon

  3. ik word er al niet goed van als er iemand komt om de verwarmingsketel te controleren en schoon te maken .Pff moet er dan ook niet aan denken zo’n grote klus .Geniet maar lekker van je rust nu .
    Gr Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  4. Lekker bijtanken dus dit weekend en vooral even niets voor jou! Hier wachten we of we ingeloot worden voor een bouwproject, zo niet wordt het klussen en verbouwen. Ik kijk alleen uit naar het eindresultaat, niet naar de periode ervoor. Hou niet van verhuizen of verbouwen vanwege de rommel en stress 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Mijn partner werkt aan huis en kan geweldig goed met werkmensen omgaan! Bij de laatste grote klus (nwe vloer, schilderen en behangen) was ik 3 weken bij kleinkinderen down under! Sterkte!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

