Update

2598-75772

Afgelopen week was het 5 maanden geleden dat ik onder het mes ging. Nog geen dag spijt van gehad. Ik voel mij goed, eet goed maar in kleine porties, en ga regelmatig uit eten wat ik jaren niet heb gedaan. Inmiddels ben ik ook zo”n 4 kledingmaten geslonken. Ik kan de gewone xl aan in de winkel en ga ook heel voorzichtig naar de gewone winkels. Het blijft ergens in mijn hoofd veiliger om naar een grote maten winkel te gaan maar het hoeft niet meer.

Ook ben ik al weer een aantal weken uit de drie cijfers, dat was echt een supermijlpaal. En de rest van mijn gezondheid, de pijn in de knie gaat niet weg maar is wel minder aanwezig. De hersteltijd van de knie gaat veel sneller. De vermoeidheid is ook niet weg, daar had ik stiekem wel op gehoopt maar helaas. Ik heb aan de ene kant meer energie maar aan de andere kant moet ik wel oppassen dat ik niet te veel doe want dan moet ik er dubbel zo hard voor boeten.

Elke ochtend ga ik standaard naar het toilet, kan er bijna de klok op gelijk zetten. Dat heb ik nooit gekund. Ik had altijd last van mijn darmen. Het zat of vast of het liep er heel snel uit. Met het vast zitten kwam er altijd migraine bij kijken. Maar dat is nu over. Na mijn kleine yoghurt drankje en daarna een bakje havermout kan ik al bijna gaan zitten :-). Ik had ook altijd pijn in mijn buik. Ze hebben heel wat verwijderd aan aanwezige organen maar sinds deze operatie heb ik alleen nog maar pijn als ik iets verkeerds heb gegeten.

Maar de grootste aanwinst na deze operatie is toch wel de buuf uit het ziekenhuis. We kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden. Houden elkaar op de hoogte van ons wel en wee afval verhaal en doen heel veel dingen in het traject samen. We delen ook een aantal angsten, zoals..we willen nooit meer zoveel aankomen, en hoe houden we dit straks goed vast. Volgende week wordt de buuf 50 en we zijn uitgenodigd op haar feest. Ik ben geen feestganger en ik ken er niemand maar typisch de buuf, ze heeft een vriendin ingeseind dat als ik kom ,zij mij opvangt zodat ik niet het gevoel heb alleen te zijn in de massa van onbekenden.

Is dat niet een toffe buuf! Die daar van te voren al aan denkt zonder dat ik gezegd heb dat ik dat dus best eng vind. Een parel zei Meneer Williams gelijk, die moet je koesteren. Ga ik iets nieuws kopen voor het feest, want kleding kopen is tegenwoordig ook een feestje.

Wens ik u een fijn weekend!

14 thoughts on “Update

Geef een reactie

