Leven

48261b83ea15786e43292d9c2c8ad1d0
We zijn het niet, maar hadden het zo kunnen zijn in die tijd 😉

Na 30 jaar kwamen we weer in contact met elkaar, mijn beste vriendin en ik uit een periode in mijn leven die heel bepalend voor de rest van mijn leven is geweest. We wisselden beleefdheden uit en toen kwekten we als vanouds.

Ze vond mijn kinderen al zo groot en volwassenen terwijl zij nog een dochter van 9 heeft. Ze had een geweldige carrière gehad, de hele wereld over gereisd en een geweldige baan in de mode gehad. Nu liep haar leven niet over rozen maar dat kwam wel weer goed. Ik had nooit gedacht dat zij moeder wilde worden.

Haar ouders waren heel beschermend en lief, zij durfde alles te zeggen tegen haar ouders en dat vond ik heel stoer. Ze begreep onmiddellijk dat ik mij zo op mijn gezin had gestort. Dat wilde je vroeger al hoor, een warm nest, dus je hebt er gewoon 1 zelf gemaakt. Ik had niets anders van je verwacht, want je vond het maar niets zoals je opgroeide en je probeerde zo hard het te verbergen.

Heel confronterend vond ik dat, ik heb namelijk echt heel goed mijn best gedaan om te laten zien dat ik het wel heel leuk had en dat er niets met mij aan de hand was. Had ik geweten dat de mensen het toch wel zagen had ik misschien wel meer erover gepraat in die tijd. Maar..het is zo gelopen.

Het voelt heel bijzonder aan, vertrouwd en ook uiteraard zit er een gat van 30 jaar. Met sommige mensen praat je en dan is het na een uurtje weer goed. Naast ons gesprek hebben we al uren gechat, want er schiet ons steeds weer iets te binnen. Weet je nog, en dan praten we er weer uren over, leggen er relaties mee naar het heden en hebben heel veel lol.

Ik ben heel blij dat ze weer terug is in mijn leven, die bijzondere, aparte vriendin van vroeger.

8 thoughts on “Leven

Geef een reactie

