Oplossing?

Na ruime tijd van overlast zaten wij gisteravond in de tuin, en was de buurman samen met vriendjes op straat aan het gillen en krijsen over een oude auto die pal voor onze tuin aan het stationair draaien was. Het was kwart voor 10, het was een enorm herrie en er leek gewoon iets te knappen bij ons.

We liepen er naar toe en spraken de buurman er op aan. Nee, niet vriendelijk, ik denk dat ik meer op een geïrriteerde kat leek met al mijn haren overeind. Het werd een gesprek van enorme omvang met een zwaar boze meneer Williams, een vreemde meneer die mij iedere keer onderuit wilde halen. En niet om te pochen ..want ik haat conflicten, ik ben dan wel heel alert en strak. Dus er werden dingen gezegd die niet gezegd hadden moeten worden.

De buurman vond dat ik overdreef en dat ik eerder had moeten komen. Eerder komen..wanneer kom je dan? Als je 1 geluid hoort of na 10 geluiden of na..zegt u het mij maar. Met zware hoofdpijn verliet ik het strijdgewoel en het was ineens compleet stil. De hanige vreemde meneer vertrok in zijn auto en er was een stilte die er nog niet was geweest.

Na een slechte nacht en berekeningen om het huis te verkopen en iets anders terug te kopen en plannen voor de toekomst vielen wij in slaap. En probeerden wij vanmorgen de dag op te pakken. Maar om 10 uur stond de meneer van de gemeente op de stoep, hij wilde graag een gesprek want hij was bij de buurman geweest en de buurman was in tranen en voelde zich enorm verdrietig dat ik zo boos was geweest.

Weet u, ik heb zo”n schurft hekel aan dat soort mensen, mensen die ellende veroorzaken maar dan gewoon zeggen..zij deed naar en nu ben ik verdrietig. Dan ben je voor mij totaal geen gesprekswaardige partner meer, dan ben je minder dan een mug. Uiteraard deed ik keurig en netjes naar de meneer van gemeente maar mijn bloed kookte. De meneer van gemeente stelde een mediation gesprek voor zodat de zaak weer kon normaliseren. En er konden dan ook afspraken gemaakt worden.

Ik vind het te zot voor woorden dat ik afspraken met iemand moet gaan maken die totaal schijt heeft aan de hele wereld. Die gewoon zijn ding wil doen en ons als irritante vervelende gasten ziet. Wij staan namelijk zijn hobby in de weg, dat was zijn argument. En als je naast elkaar woonde dan hoorde je namelijk dingen van elkaar vond de buurman. Waarop Meneer Williams hem gisteravond had gevraagd wat hij dan van ons hoorde en beste mensen..het was gewoonweg schokkend wat hij van ons hoorde! Ik durf het bijna niet op te schrijven hoor..hij hoorde namelijk ..(u kunt nu nog wegklikken he..)….gesprekken!

Als het niet om ons zelf ging had ik er vreselijk om kunnen lachen. Maar helaas het betreft mijn eigen situatie dus zoveel valt er niet te lachen. Ik heb toegestemd in het gesprek. De meneer van gemeente vindt het allemaal heel naar en wil graag het goed doen. Het gesprek mocht niet in de verwijtende sfeer..ik denk dat ik eerst maar eens goed voor de spiegel ga oefenen want ik weet niet of mij dat gaat lukken.

Mijn hemel ..ik heb soms het idee in een soap te zijn beland, helaas heb ik een hoofdrol gekregen waar ik totaal niet op zat te wachten. Ik hoop maar dat mijn hoofdpijn wat weg trekt dit weekend want ik heb er meer dan genoeg van. Wens ik u een fijn en vooral rustig weekend!

 

14 thoughts on “Oplossing?

  1. Wat een ellende. Je buurman is zo’n typje die z’n eigen asociale gedrag goedpraat door op anderen te gaan lopen vitten. Ik hoop dat het voor jullie eventueel mogelijk is om een ander plekje te zoeken.

    Like

  2. O Mirjam wat een afschuwelijke toestand. Ik begrijp dat je woedend bent, zou ik ook zijn trouwens, wat een ontzettende l*l. Ik lees tussen de regels door dat je bloed nog steeds kookt (en het is al zo warm) maar ik hoop dat het de komende dagen toch een beetje zakt, zo’n zonde van je toch al karige energielevel. Heel veel sterkte!

    Like

  3. Oei wat vreselijk vervelend! Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Een situatie waarin je volkomen in je recht staat, maar die door (sorry voor de misschien wat denigrerende uitdrukking) mensen die geestelijk misschien wat minder volgroeid zijn helemaal wordt verdraaid.
    Jakkes. Ik hoop dat er snel een prettige oplossing gevonden wordt. Veel sterkte!

    Liked by 1 persoon

  4. Onze achterbuurman is een autopoetsbedrijf begonnen. Niet in een loods of garage, nee gewoon in zijn achtertuin, gezellig voor alle buren dat geluid die met dit weer in de tuin zitten.

    Hebben jullie foto’s of filmpjes met vooral de troep, overlast en geluiden? Dat maakt vast heel veel duidelijk bij de gemeente zodat ze die krokodillentranen ook gelijk weg kunnen poetsen bij die sneuneus. Sterkte!!

    Like

  5. Wat een rot situatie. Ik ben benieuwd of het mediation gesprek een oplossing kan brengen. Hierboven werd al gevraagd of jullie soms filpmjes of geluidsopnames hadden van de overlast. Dat kan inderdaad veel verheldering brengen. Miischien is er een mogelijkheid om uit te zoeken wat er in de plaatselijke APV staat over geluidshinder. Dat kan soms duidelijk maken tot hoe laat en tot welk geluidsniveau een activiteit toegestaan is.
    Ik hoop voor jullie dat er een goede oplossing komt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

