Zomerdepressie

Schermafbeelding-2015-09-05-om-16.28.19-e1441692381823

Zoals sommige mensen helemaal down kunnen worden van de vallende blaadjes van de bomen kan ik helemaal in paniek schieten van continu hoge temperaturen, dagen lang licht en heel veel activiteiten. Ik heb hier al eens eerder over geblogd en het is niet elke zomer raak maar dit jaar is het er wel heftig ingeschoten.

Ik denk dat er een aantal factoren meespelen, door het snelle afvallen staat mijn hormoonstelsel een beetje op zijn kop. Uiteraard is de situatie met de buurman geen feest en er speelt qua gezondheid van Meneer Williams ook het een en ander.

In eerste instantie dacht ik er niet eens aan, maar toen ik mij bedacht dat vanaf 21 juni de dagen alweer korter werden en dat ik ging uittellen hoe veel dagen het nog tot 21 juni was , ging er toch wel een belletje rinkelen. Ineens herkende ik allerlei symptomen, zoals panisch naar het weerbericht kijken en al kunnen huilen als het boven de 20 graden ging komen. Ik raakte ook heel snel in paniek van de warmte en er bekruipen mij gedachten , zoals , deze ellende gaat nooit over of het blijft altijd zomer.

Na de lunch wil ik het liefst alle rolluiken dicht en met een serie op de bank, het liefst onder een dekentje. Waar het dan veel te warm voor is en ik weer vreselijk moet huilen omdat ik mij realiseer dat het nog niet eens zomer is, dus het ergste moet nog komen. Ik mopper ook veel, men kan weinig goed doen in mijn ogen.

Erkenning is altijd de eerste stap, dus hierbij maar de erkenning. Nu nog een oplossing ;-). Een aantal dingen helpen heel goed mee, de valdispert overgang is een life safer, daar haal ik de scherpe kantjes mee weg. Veel series kijken die zich in het noorden afspelen, prima helpt ook! Het liefst met sneeuw en kou. Ontspannen is ook goed, en lekker lezen helpt ook.

En begrip..want dooddoeners zoals, hoe kan dat nu, iedereen houdt toch van de zomer, of ik snap het niet want ik heb nergens last van..daar kan ik niets mee. Veel dagen als vandaag helpen ook mee, heerlijk die harde wind en de regen. Ik geniet er al de hele dag enorm van.Ga ik nu weer snel voor het raam zitten kijken naar de regen en genieten van het feit dat ik een heerlijk dik vest aan kan vandaag πŸ˜‰

20 thoughts on “Zomerdepressie

  1. O, wat herken ik je verhaal. Ik heb het niet zo extreem als jij, maar ik haat ook die hoge temperaturen, de constante barbeque-lucht die dan overal hangt, het zweterige slapen en ga zo maar door. En net als jij geniet ik van vandaag, met de wind en de regen. Een vest heb ik nog niet aan, maar ik verwacht dat dat vanavond wel gaat gebeuren. Het is er fris genoeg voor. Heerlijk!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb een mouwloos shirt aan om goed af te koelen – heb niks met temperaturen boven de 24 graden – en laat mijn hoofd heerlijk door waaien. I hear you sister!

    Liked by 1 persoon

  3. Zelf heb ik last van winterdepressie dus kan me wel goed voorstellen hoe t voelt voor jou, hoe tempert inwerkt op het gemoed. Voor mij is deze tijd vooral buiten zitten en bijtanken. Maar tussen 12 en vier vind je me ook niet in de tuin, dan prefereer ik ook een bank,serie en dekentje. Want teveel hitte trek ik ook niet.
    Sterkte hoor!

    Liked by 1 persoon

  4. ik vind het niet zo gek hoor wat je schrijft .Er speelt veel mee in je lijf en in je prive leven en dan die akelige buur word je ook niet blij van .De temperaturen zijn soms om knetter van te worden en ook ik kan echt niet tegen hitte .Ook ik heb vandaag genoten van de regen de wind en de koelte . Morgen nog zo een dag geloof ik en ik vind het prima .
    Pas goed op jezelf , lieve groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  5. Wat vervelend voor je zeg! Dan is nu genieten voor jou haha, lekker regen en wind.
    Te warm vind ik ook niet prettig, mijn man kan er al helemaal niet tegen.
    Een graadje of 21, lekker hollands zomerweertje met wat wind, vind ik het prettigst.

    Like

  6. Mevrouw Williams, ik snap je best! Zeker de gedachte: ‘Het is nog niet eens echt zomer, dus het moet nog beginnen,’ maakt mij ook niet blij. Al dat lillende vlees dat tentoon wordt gespreid, die blije festivals, barbecues… Ik houd ook meer van de knusheid van de herfst en de winter.

    Like

  7. Ik begrijp je wel hoor. Ik vind de zomer wΓ©l leuk maaaaaaaaaaar… dan moet de temperatuur echt niet hoger dan 23/24 graden. Alles daarboven is voor mij te warm en ik kan van die blije berichten dat het tropisch wordt (zoals vorige week of die week daarvoor) volslagen in paniek raken. Er veranderen processen in mijn lichaam die niet fijn zijn als het zo warm is. Zou er inmiddels zoiets bestaan als “warmteziekte” ofzo? πŸ˜‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

