Gehackt

Afgelopen week kwam ik mijn instagram account niet in, ik ontving een mailtje dat iemand had geprobeerd in te loggen op mijn instagram account. Vervolgens probeerde ik het zelf een aantal keren, veranderde mijn wachtwoord en ik was er weer in. In eerste instantie dacht ik, dat komt omdat ik mijn wachtwoord niet goed heb ingevuld. De volgende dag gebeurde het weer, maar ineens kreeg ik geen mailtjes meer om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen en bleek mijn instagram account gehackt.

Ik was stomverbaasd..mijn account is gehackt door iemand met een Russisch e-mailadres, ook mijn gebruikersnaam is veranderd en het bijbehorende e-mailadres is ook verwijderd. Uiteraard kwam ik hier niet zomaar achter, Meneer Williams dook na mijn gemopper over dit gebeuren eens dieper in hele gebeuren en achterhaalde dit.

Ik was toch wel helemaal verbijsterd..want wat moet iemand in vredesnaam met een instagram account van een 50 jarige mevrouw uut Twente die alleen maar foto”s van haar kinderen, dieren en handwerken erop zet? Lijkt mij weinig spannends aan om te hacken. Bij hacken denk ik gelijk aan grote banken, geheime diensten en dat soort instanties.

Meneer Williams kwam een artikel tegen dat de laatste tijd veel instagram accounts werden gehackt en doorverkocht aan datingsites. Dan voel ik mij wel enorm naïef want wat moet iemand met mijn account op datingsites? Ik bedoel maar..ik zit er toch niet achter. Gaat dan Pjotr uit Verweggistan zich voordoen als Mevrouw Williams om mensen te belazeren? Uiteraard weet ik wel dat dit gebeurd ,zo naïef ben ik nu ook weer niet.

Dat geeft een heel naar gevoel. Ten eerste zijn het mijn foto”s , mijn leven en zit ik niet te wachten dat dat gebruikt wordt door iemand anders om wat voor redenen dan ook en ten tweede, ik had best een leuk netwerkje opgebouwd op dat account. Mensen die ik zo heb leren kennen, mensen waar ik eens mee kletste, noem maar op. Het voelt heel naar aan.

Uiteraard heb ik een hele uitgebreide melding gedaan, op allerlei manieren maar instagram zwijgt in allerlei talen.  Andere mensen hebben mijn account als gehackt gemeld , maar het is helaas pindakaas als ik het zo moet inschatten. Het account ben ik kwijt en dat vind ik heel vervelend.

Ik hoop dat het nog goed komt maar ik ben bang dat het kwaad al geschied is. Inmiddels heb ik mijn nieuwe account dubbel beveiligd. Gaat mij (hopelijk) niet meer gebeuren!

 

15 thoughts on “Gehackt

  1. Oh, dat is echt niet leuk. Maar wel vreemd dat Insta niet reageert. Ik moet bekennen dat ik het nauwelijks nog gebruik – een beetje om mijn kinderen in de gaten te houden. Vind FB leuker 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Waardeloos! En wat geeft het een naar gevoel he? Net alsof er ingebroken is in je huis.
    Een poos geleden werden nogal eens blogs gehackt en gekopieerd onder een andere url. Er werd zo internetverkeer en bezoekers geworven, op een of andere manier om geld te ontvangen. Ik werd er op geattendeerd door een andere blogster. Via via heb ik hun provider weten te vinden en aangifte gedaan, mocht ook niet baten. De website is er nu niet meer, maar ik heb een aantal maanden zo’n raar gevoel gehad. Had ook spontaan geen in meer om te bloggen.
    Is aangifte bij de politie een optie?

    Like

  3. Mijn blog is dubbel beveiligd. Dat heeft m’n broer gedaan.
    Ik zet geen persoonlijke foto’s op internet. Ik vertrouw echt nie-mand! Nou ja, jou wel natuurlijk (-:

    Liked by 1 persoon

  4. Heel akelig als dit soort dingen gebeuren. Ik heb het ooit gehad dat al mijn contacten in mijn Hotmail vreemde berichten namens mij kregen, heel naar voelde dat. En onlangs, na mijn vorige post op mijn blogspot , kreeg ik een enorme lading spamreacties. Iets van 150, het bleef binnen stromen, vond ik ook heel akelig. Hopelijk bouw je weer een leuke groep op via Instagram. Ik zit er al lang niet meer op.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

