Wandel tag

Bij de Gans las ik de wandel tag en ik dacht, ik ga deze ook eens invullen want ik wandel ook graag en ik was een beetje inspiratieloos (maar dit terzijde 😉20170917_191055

Waarom wandel je?

In de eerste plaats omdat ik twee harige vriendinnen heb die toch wel een paar keer per dag graag naar buiten willen. Maar voordat ik deze vriendinnen had, had ik een harige vriend die bij ons is komen wonen met in het achterhoofd dat hij een stok achter de deur was om meer te gaan wandelen. We hebben ook ontzettend veel met hem gewandeld en je kon hem overal mee naar toe nemen.  Ik vind wandelen heel erg leuk maar zonder honden erg ongezellig. Ik dwaal af, ook voor mijn gezondheid.

Wanneer wandel je?

Als de middelste niet thuis is wandel ik smorgens, s middags en aan het begin van de avond. Dan zijn de wandelingen allemaal wel wat korter omdat ik mijn energie moet spreiden. Is de middelste thuis dan doet zij de ochtendronde en kan ik s middags een lekkere lange wandeling maken. Als meneer Williams vrij heeft , dan rijden we ook wel eens ergens naar toe om te wandelen.

Waar wandel je het liefst?

Ik heb het geluk dat aan het einde mijn straat een park begint wat over gaat in een bos. het is een prachtig gebied, met enorm veel Twentse kenmerken. Er staat een zorgboerderij met een enorme moestuin. Er lopen waterbuffels, tegenwoordig hebben we een uil die elke dag in zijn boom zit en op ons neerkijkt..ik kan zo nog wel even doorgaan ;-). Maar dropt u mij bij zee ben ik net zo lyrisch!20170915_092538

Wandel je samen of alleen?

Ik wandel altijd met mijn harige vriendinnen en het liefst alleen. Ik hoef al die aanspraak onderweg niet. Genieten van de rust, van de prachtige natuur, soms een foto maken. Maar vooral veel inspiratie opdoen, voor bijvoorbeeld een blog of een ontwerp of een idee over iets wat ik wil maken. Daar heb ik niet een kwetterend persoon naast mij voor nodig. Meneer Williams of de kinderen vind ik heel gezellig. Maar niet elke keer. 20170922_095125

Wat is voor jou het perfecte wandelweer?

Het liefst een klein zonnetje, graadje of  20 en dan lekker zonder jas.

Wat neem je mee tijdens jouw wandeling?

Mijn camera, zakjes voor de honden en als ik langer ga wat te drinken.

Wat is jouw wandeltempo?

Ik houd van lekker doorstappen, soms sta ik stil om dingen te bekijken maar verder mag ik graag doorlopen.

Op welke schoenen wandel je?

Dat is van het weer afhankelijk. Ik heb afgelopen zomer op wolky”s gelopen in het bos. Maar het liefst draag ik mijn Nike. Lekker met verende zool, goed voor ooit eens een hielspoor. En ik heb ook hele degelijke wandelschoenen voor als het slecht weer is.

Wandel je het liefst verhard of onverhard?

Ik heb niet echt een voorkeur. Voorheen met de knie moest ik wel wat voorzichtiger zijn maar tegenwoordig doet de knie het heel goed en kan ik makkelijk onverhard lopen.

Wanneer is voor jou een wandeling geslaagd?

Als ik niet te veel mensen ben tegen gekomen. Dus lekker rustig heb kunnen wandelen, dat ik de dingen heb kunnen overdenken die ik wilde overdenken. Als de honden met de tong op de grond slepen 😉 en als ik thuis kom en denk, ik heb genoten en heb nog energie over. En uiteraard mooie dingen heb gezien.20170915_091006

Heb ik u meegenomen door mijn wandelritueel. Wens ik u een heel fijn weekend met mooie momenten en wandelingen uiteraard!

13 thoughts on “Wandel tag

  1. Zó prettig hè, een harige wandelvriend die je een paar keer per dag moet uitlaten. En dan ook nog eens in het mooie Twentse landschap! Onze honden (het waren eigenlijk de mijne, ik heb ze ‘ingebracht’ in ons huwelijk) zijn helaas overleden en mijn man voelt niet veel voor een nieuwe hond. Ergens ik ook niet, want je bent er wel door gebonden en we gaan graag spontaan een dag weg. Maar desalniettemin mis ik ze enorm.
    Good goan! Groet van een geboren en getogen Twentse, nu in het zuid-oosten van het land wonend

    Liked by 1 persoon

  2. Ik had toch wel verwacht dat je in lekker mistig herfstweer zou willen wandelen (-: Maar ik ben het met je eens, hoor! Dat je de hond(en) uit moet laten heeft als voordeel dat je wel naar buiten móet. En het is ook nog eens gezond. Leuke tag, Mirjam.
    Nog heel erg bedankt voor je lieve kaart. Ik was er heel blij mee en heb ‘m in mijn schrift geplakt ♥
    Liefs en een dikke kus

    Like

  3. O ja, wandelen doen wij ook veel! Samen, alleen of met collega’s en/of vriendinnen!
    Vanaf januari wandelen we op het werk iedere lunchpauze stevig een half uur door. Dat is echt de beste tip die ik aan kantoorluizen kan geven. Heerlijk!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

